سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی تفرجگاه پیرکدوییه بوانات

عملیات اجرایی ساماندهی و محوطه سازی تفرجگاه پیرکدوییه مزایجان بوانات آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسین پور اسد مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوانات گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز از سوی فرمانداری این شهرستان، عملیات اجرایی ساماندهی و محوطه سازی تفرجگاه پیرکدوییه مزایجان بوانات آغاز شد.

وی افزود: اعتبار لازم برای ساماندهی این تفرجگاه که شامل سکوسازی و ساخت محل مناسب برای استراحت گردشگران است، از محل اعتبارات قانون متوازن سال ۹۶ (اوراق خزانه اسلامی) تامین شده است.

پور اسد به اعتباری که برای انجام این کار تخصیص یافته اشاره‌ای نکرد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیون ریال برای بهسازی و آسفالت مسیری که به تفرجگاه پیرکدوییه مزایجان منتهی می‌شود اختصاص یافته است.

پیشینه تاریخی شهر مزایجان به دوره هخامنشیان باز می‌گردد و نخستین قبایلی که در این شهر ساکن شدند در نزدیکی چشمه‌ای به نام پیر کدوییه سکنی گزیدند که هنوز آثاری از سنگ قبر‌ها در نزدیکی این چشمه وجود دارد.

او گفت: همچنین مقرر شده ۶۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات درآمد سه درصد نفت و گاز سال ۹۷ به مرمت مسجد جامع تاریخی سوریان و محرابه منج (چهار طاقی ساسانی) تخصیص یابد که با محقق شدن آن عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

اسدپور ادامه داد: با تخصیص اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، قرار داد مرمت قلعه تاریخی سیمکان این شهرستان نیز منعقد شده و به زودی عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

شهرستان بوانات در فاصله ۲۳۰ کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

محوطه سازی تفرجگاه پیرکدوییه مزایجان بوانات آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.