سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح بررسی شناسایی حریم گسل‌های شیراز

نقشه‌ی گسل‌ها و تعیین حریم آن‌ها در شهر شیراز در جلسه‌ی کارگروه مخاطرات زلزله بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیروز تکاور مدیر کل راه و شهرسازی فارس در این جلسه با اشاره به وجود ۵۰ گسل بزرگ و فعال زلزله در استان فارس به ویژه شهر شیراز، بررسی و مطالعه‌ی دقیق آن‌ها را مهم دانست و گفت: این بررسی‌ها باعث می‌شود از خطرات احتمالی در زمان وقوع حادثه جلوگیری شود و میزان خسارات هم کاهش یابد.

تکاور افزود: پس از مشخص شدن پهنه‌ی گسل‌ها و حریم آن‌ها از هرگونه ساخت و ساز به ویژه ساخت و ساز‌های پراهمیت مثل مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز نظامی جلوگیری خواهد شد.

وی از تشکیل ۲ کمیته‌های زمین‌شناسی با همکاری مرکز زمین شناسی و دانشگاه شیراز به ریاست دکتر یوسفی رییس مرکز زمین‌شناسی فارس و سازه و تکنولوژی به ریاست دکتر بنان استاد دانشگاه شیراز خبر داد

بیت اللهی دبیر کار گروه ملی زلزله کشور در این جلسه با اشاره به اینکه طرح بررسی حریم گسل‌ها تاکنون در کلانشهر‌های تهران، تبریز و مشهد اجرا شده است، گفت: اجرای مصوبات کارگروه‌های مخاطرات زلزله و گسل‌ها نتایج بسیار مثبتی را در زمان مدیریت بحران در این استان‌ها به دنبال داشته است.

وی افزود: همه‌ی تلاش ما بر این است که با توجه به سابقه‌ی زلزله خیزی شیراز خسارات و تلفات رانش و لغزش زمین را در این شهر با اجرای طرح تعیین پهنه‌ی گسل‌های شیراز کاهش دهیم.
انتهای پیام/ر

وجود ۵۰ گسل فعال زلزله در استان فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.