سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

99 درصد کودکان خیابانی و متکدی در کاشان اتباع افغانستان هستند

مدیر بهزیستی کاشان گفت: 99 درصد از کودکان جمع آوری شده خیابانی و متکدی در این شهر اتباع افغانستان هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ام البنین متقی نژاد مدیر بهزیستی کاشان ، در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر کاشان با ارائه گزارش این اداره گفت: این کودکان  در دو مرکز پر رفت و آمد چهاره راه آیت الله کاشانی و چهار راه سلمان اقدام به تکدی گری می کنند.

به گفته وی، از 13 دستگاه اجرایی که در جمع آوری و ساماندهی کودکان خیابانی متولی و دست اندر کار هستند ، فقط شهرداری کاشان همکاری و تعامل خوبی با اداره بهزیستی کاشان دارد.

مدیر بهزیستی کاشان با اشاره به فعالیت چهار خانه کودک و نوجوانان زیر نظر سازمان بهزیستی در این شهرستان گفت: این خانه ها با ظرفیت نگهداری 35 نفر (از3 تا 18 سال) کودکان و نوجوانانی است که والدین آنها یا در زندان بسر می برند یا فوت کرده اند.

به گفته وی دولت به ازای هر کدام از کودکان و نوجوانان 385 تومان یارانه پرداخت می کند اما چون جوابگوی نیاز نیست افراد خیر و نیکوکار یاریگر آنان شده اند.

پوشش حدود 5 هزار معلول

مدیر بهزیستی کاشان ، با اشاره به اینکه در مجموع حدود 5 هزار معلول زیر پوشش اداره بهزیستی این شهرستان قرار دارند، یادآور شد: افزون بر این معلولان 140 بیمار اعصاب و روان که 40 نفر آنها به اعصاب و روان مزمن مبتلا شده اند از خدمات بهزیستی برخوردارند.

متقی نژاد گفت: دولت به ازای هر مددجو دارای خانواده، ماهانه 583 تومان و برای هر مددجوی مجهول الهویه نیز ماهانه 712 تومان یارانه پرداخت می کند.

وی گفت: هم اکنون افزون بر 800 مدد جو در 11 مرکز توانبخشی (چهار شبانه روزی و هفت روزانه) از خدمات اداره بهزیستی شهرستان کاشان بهره مند هستند.

به گفته مدیر بهزیستی کاشان ، خانواده های دارای یک ، دو ، سه، چهار و پنج معلول در شهر کاشان به ترتیب 3730، 207، 37، 6 و یک مورد هستند.

متقی نژاد افزود: در مناطق روستایی این شهرستان نیز خانواده های یک، دو، سه و چهار معلول نیز به متقی نژاد ترتیب 897، 45، 10 و یک نفر وجود دارد.

فعالیت دو مرکز ژنتیک

وی از وجود دو مرکز ژنتیک با هدف پیشگیری از معلولیت ها در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این مرکزها به خانواده های دارای معلول هنگام ازدواج خدمات رایگان شامل مشاوره، درمان و انجام آزمایش ها ارائه می دهد.

مدیر بهزیستی کاشان با تقدیر از همکاری معاونت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اداره بهزیستی، توسط غربالگران ژنیتک اداره بهزیسیتی 4 هزار زوج کاشانی از شهریور سال 95 تاکنون مورد مشاوره پیش از ازدواج قرار گرفته اند که بهزیستی برای آنها تاکنون حدود 4 میلیارد ریال هزینه کرده است.

متقی نژاد غربالگری شنوایی برای نوزادان و کاشت حلزون گوش برای برخی از آنها را یادآور شد و گفت: غربالگری بینایی سالانه (23 هزار کودک 3 تا 6 سال) از دیگر خدمات بهزیستی کاشان است. 

 وجود 6 مرکز اقامتی کمپ ترک اعتیاد/ فعالیت یک کمپ مخصوص بانوان

به گفته وی ،  6 مرکز اقامتی کمپ ترک اعتیاد نیز در شهرستان کاشان فعالیت دارد که یکی از کمپ ها مخصوص بانوان است.

مدیر بهزیستی کاشان  با تاکید بر اینکه هم اکنون 636 زن سرپرست خانوار زیر پوشش خدمات بهزیستی کاشان قرار دارند گفت: اما به علت روند رو به رشد طلاق درجامعه ، زنان سرپرست خانوار دیگری نیز در نوبت خدمات گرفتن خدمات از بهزیستی قرار دارند.

متقی نژاد همکاری و مساعدت بیش از پیش شورای اسلامی و شهرداری  کاشان به اداره بهزیستی برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان را خواستار شد و افزود: با توجه به اینکه برخی معلولان و زنان سرپرست خانوار دارای خلاقیت هستند شهرداری غرفه هایی را در بازارچه مهستان برای عرضه صنایع و تولیدهای این قشر از جامعه در اختیار آنان قرار دهد.

وی در پایان نامگذاری خیابان یا میدانی به نام بهزیستی، اختصاص تابلو برای معرفی و تبلیغات را از دیگر خواسته های اداره بهزیستی کاشان درنشست شورای اسلامی ذکرکرد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: بهزیستی ، شورای شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.