سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجری طرح توسعه گلخانه وزارت جهاد کشاورزی؛

وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه گلخانه‌ها در کشور بسته حمایتی ارائه می دهد/رتبه نخست ایران در توسعه گلخانه ها

مجری طرح توسعه گلخانه وزارت جهاد کشاورزی گفت : سال گذشته ایران با 1600 هکتار توسعه گلخانه رتبه نخست جهان را از آن خود کرد و پیش بینی می‌شود امسال این رقم به 3 هزار هکتار گلخانه افزایش یابد تا همچنان جایگاه نخست دنیا را حفظ کنیم.

ولی اله بنی عامری مجری طرح توسعه گلخانه وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از طرح های گلخانه ای سبزوار در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ با اشاره به بسته حمایتی وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه گلخانه‌ها در کشور، گفت: این بسته‌ها در مناطق مرزی 4 درصد، برای دیگر مناطق 6 درصد و به صورت تلفیقی بین 10 تا 12 درصد به صورت نامحدود محاسبه و تخصیص داده می‌شود.
 
وی گفت: این مهم قطعا به توسعه کسب فضای کار، درآمد زایی و حفظ اشتغال پایدار کمک خواهد کرد.

مجری طرح توسعه گلخانه وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد : کل سرمایه گذاری انجام شده سال گذشته در بخش گلخانه، 2 هزار و 700 میلیارد تومان بوده که 500 میلیارد آن توسط بانک کشاورزی تسهیلات داده شده است.

بنی عامری گفت : به دلیل اقتصادی بودن طرح‌های گلخانه‌ای بخش خصوصی، استقبال خوبی از این طرح‌ها داشته و بیش از 60 درصد آن‌ها از تسهیلات استفاده نکرده اند.

وی گفت: برنامه توسعه گلخانه‌ها از اوایل سال 1395 آغاز شده و تا پایان سال 1404 ادامه دارد که قرار است براساس این برنامه، حدود 50 هزار هکتار گلخانه با هدف اصلی انتقال تولید سبزی و صیفی جات از مناطق باز به داخل گلخانه‌ها، در کشور ایجاد و راه اندازی شود.

مجری طرح توسعه گلخانه وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تأکید وزارت خانه به استفاده از سازه و تجهیزات سایبان‌ها برای باغات، با هدف کاهش 40 درصدی تبخیر آب و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از تنش‌های محیطی که 10 هزار میلیارد تومان بوده در دستور کار قرار گرفته است.

بنی عامری افزود: در سال گذشته 100 میلیون دلار ارزآوری از صادرات سازه و تجهیزات، عاید کشورمان شده است.

انتهای پیام // ف. ش
 

افزایش گلخانه ها اولویت اول وزارت جهاد کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.