سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

۱۵ درصد پوشش دانش آموزی کشور باید در مدارس غیر دولتی باشد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گفت: تا پایان برنامه ششم باید سطح پوشش دانش آموزان مدارس غیر دولتی تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی زینی وند روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: باید از فضا‌های موجود آموزشی بخوبی استفاده کنیم تا به نیاز‌های تربیتی پاسخ دهیم.

وی افزود: مدارس غیر انتفاعی از چالش‌های ما در آموزش و پرورش است و باید استاندارد بودن آن مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر اموزش و پرورش بیان کرد: همکاری مسئولان استان با آموزش و پرورش موجب شده تا کار‌ها شتاب خوبی داشته باشد و رویکرد علمی و کارشناسی در آموزش و پرورش حاکم شود.

زینی وند تصریح کرد: موسسان مدارس غیر دولتی اگر عشق نداشته باشند وارد این کار نمی‌شوند، با این کار بار سنگینی از دوش دولت برداشته اند.

معاون وزیر گفت: مدارس غیر دولتی در تجهیز و ساخت مدارس خدمت بزرگی به کشور کرده اند و وجود حدود ۶۰۰۰ نیرو در ۲۰۶ مدرسه غیر دولتی در استان قزوین بسیار ارزشمند است.

وی یادآور شد: باید از خدمات ارزشمند موسسان مدارس غیر انتفاعی تقدیر شود که در اموزش موثر بوده اند.

زینی وند تصریح کرد: امروزه در دنیا محور توسعه آموزش و پرورش است و توسعه معادن و صنعت کارساز نیست.

وی با بیان اینکه باید اموزش افراد مبنای توسعه باشد تا به توسعه پایدار دست یافت اظهار کرد: محور اصلی توسعه همه جانبه در ژاپن، مالزی و سنگاپور بر اساس نیروی علم و توسعه دانایی بوده است.

زینی وند گفت: نهادی به گستردگی آموزش و پرورش در دنیا هم به تنهایی قادر به انجام کار‌های آموزشی نیست و همه باید کمک کنند و با پشتیبانی معنوی و مادی در رسیدن به هدف کمک کنند.

وی با بیان اینکه حضور ۱۶ دستگاه در شورای آموزش و پرورش بیانگر اهمیت این شوراست افزود: از ظرفیت مردم و آموزش و پرورش باید استفاده کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: قبل از این دولت کمتر از هشت درصد مدارس غیر دولتی بود، اما امروز ۱۲ درصد پوشش دانش اموزان در مدارس غیر دولتی است.

وی ادامه داد: عینی‌ترین مشارکت مردم در آموزش و پرورش با فعالیت مدارس غیر دولتی محقق شده است.

زینی وند گفت: هیچ محدودیتی برای فعالیت مدارس غیر دولتی در واحد‌های مسکونی نداریم و برخی سخت گیری‌ها در این زمینه غیر منطقی است.

زینی وند یاداور شد: همه باید کمک کنیم مدارس غیر دولتی تقویت شود و بر اساس قانون این مدارس در ردیف مشاغل مزاحم نیست.

وی بیان کرد: در کشور زمین‌های زیادی داریم با کاربری آموزشی که نیازمند ساماندهی است واگر واگذار شود قابل فروش و تغییر فعالیت دیگر نیست و اگر کسی ادامه کار نداد اجازه فروش ندارد و باید به متقاضی دیگری برای آموزش واگذار شود.

زینی وند افزود: یک کارگروهی برای ساماندهی زمین‌های با کاربری اموزشی راه اندازی شود تا وضعیت بهتر شود، باید فضا‌های مازاد به فضای اموزشی تبدیل شود.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت تسهیلات بانکی استفاده شود، استان قزوین از میانگین کشوری در حوزه فعالیت مدارس غیردولتی پایین‌تر است باید کاری کنیم تا مدارس غیر دولتی براحتی بتوانند فعالیت کنند.

 

انتهای پیام/پ

ظرفیت مردم و آموزش و پرورش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.