معاون وزیر و رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اینک سرانه دانشجویان معلم 30 میلیون ریال به ازای هر نفر است.

سرانه دانشجویان معلم یک سوم سایر دانشجویان کشور استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،اسفندیار چهاربند در دیدار با مدیران و کارکنان اداری آموزش و پرورش منطقه سیستان در شهرستان زابل گفت: به منظور تربیت معلمانی کارآمد و خوب باید سرانه در نظر گرفته شده برای دانشجویان معلم افزایش یابد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش 950 هزار شاغل در کشور دارد که از این تعداد 540 هزار نفر در گروه معلمی شامل دبیر، آموزگار، هنر آموز و استاد کار هستند.

چهاربند افزود: به منظور عملکرد مطلوب معلمان باید تراکم کلاس ها مدیریت شود و هم اینک 425 هزار کلاس در کشور وجود دارد که کار دسته بندی این کلاس ها در حال انجام است.

معاون وزیر و رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نیروی انسانی سرمایه ای بسیار مهم تلقی می شود که در کنار کمبودهای موجود می تواند سبب توسعه پایدار کشور شود.

چهاربند بیان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان از 10 تا حدود 40 میلیون ریال برای دولت هزینه دارند باید در مدیریت، تدریس و تربیت  نیروی انسانی دقت ویژه ای داشت.

وی گفت: فضای مدیریت فناوری در آموزش و پرورش اشتباه است و باید تمام بخش ها وارد این حوزه شوند.

چهاربند با انتقاد از فعالیت کلاس ها و کتاب های تست برای ورود به دبیرستان های نمونه و تیزهوشان خواستار اصلاح آزمون های تستی کمی در این زمینه شد.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان زابل نیز در این نشست گفت: منطقه سیستان با 6 منطقه آموزش و پرورش 90 هزار و 801 نفر دانش آموز دارد.

وی افزود: اصلی ترین مشکل دانش آموزان این منطقه وضعیت نامطلوب معیشتی خانوار ها است که این امر در تمام بخش های زندگی آنان تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.