سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ايرانی از امشب در زنجان آغاز به کار می کند

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ايرانی از امشب با محوریت استعدادیابی آشپزی در زنجان آغاز بكار می كند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛یحیی رحمتی، مديركل ميراث فرهنگی زنجان گفت:جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ايرانی با محوريت استعداديابی آشپزی از  امشب تا 12 مرداد ماه سال جاری درتالار پیام زنجان برگزار می شود.
 
وی افزود:این رویداد شامل دو بخش اصلی مسابقه و جشنواره خواهد بود. در این جشنواره ۳۲ خانواده در بخش آشپزی خانواده و ۱۶ آشپز حرفه‌ای نیز در بخش آشپزان حرفه‌ای به رقابت خواهند پرداخت.

رحمتی ادامه داد: این مسابقه که در سه بخش به منظور استعداد یابی و استفاده از غذا‌های سنتی، رقابت بین آشپزان حرفه‌ای به منظور انتخاب اساتید از بین آن‌ها و نیز رتبه بندی رستوران‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان افزود: در پایان جشنواره نیز ۵ آشپز برگزیده برای شرکت در جشنواره بین المللی گردشگری در بهمن ماه سالجاری معرفی می‌شوند.

به گفته رحمتی در این جشنواره ۱۰ غرفه به آشپزی اختصاص دارد و ۶۰ غرفه نیز به صنایع دستی، صنایع غذایی و ... اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره تاسیسات گردشگری سطح شهر زنجان نیز مورد داوری قرار می‌گیرند، عنوان کرد: ۱۶ سفره خانه، مجموعه گردشگری و هتل در اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی مورد داوری قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در خصوص اهداف برپایی این جشنواره عنوان کرد: احیا و ترویج غذا‌های سنتی به عنوان یک جاذبه گردشگری، هدایت استعداد‌های آشپزی بویژه جوانان به سوی راه اندازی کسب وکار مستقل، برند سازی غذا‌های ایرانی در صنعت گردشگری، ایجاد شور و نشاط در خانواده‌ها و تحرک اجتماعی، توجه به غذای سنتی به عنوان سوغات محلی، ملی و بین المللی و تجاری سازی آن، توسعۀ نقش غذا‌های محلی در منو‌های هتل‌ها و واحد‌های پذیرائی و کیترینگ‌ها از جمله اهداف برپایی جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در زنجان است.

رحمتی بر شناسایی استعداد‌های آشپزی در استان به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران بیان کرد: شناسائی استعداد‌های شهروندان و آموزش‌های تکمیلی و بکارگیری آن‌ها در هتل‌ها و مراکز پذیرائی و ایجاد زمینه‌های اشتغال جوانان از اهداف اصلی این جشنواره است.
 
انتهای پیام/ن
 

جشنواره هنر  آشپزی ایرانی در زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.