سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی؛

برگزاری جشنواره سراسری هنر‌های تجسمی در تبریز

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز میزبان هنرمندان جوان در رشته‌های مختلف هنر‌های تجسمی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در جشنواره سراسری هنر‌های تجسمی ١٢٠ هنرمند جوان و همچنین ٥٠ نفر از استادان برجسته کشوری در رشته‌های تصویرسازی، حجم، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، کاریکاتور (کارتون)، نقاشی، نگارگری و (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) به مدت پنج روز از ۲۶ تا ۳۰ مرداد در تبریز حضور می‌یابند.

وی همچنین از برگزاری آیین تجلیل از ٦ استاد پیشکسوت هنر‌های تجسمی استان همزمان با جشنواره یاد شده خبر داد و گفت: هنر همواره نقش برجسته‌ای در شکل گیری حیات مدنی بشر داشته و این تاثیر نیز روز به روز پررنگ‌تر شده است.

محرمی افزود: در دنیای مدرن امروز نیاز انسان به هنر بیش از پیش نمود یافته و ارتقای کیفیت زندگی بشر بدون استفاده از هنر و ابزار‌های هنری ممکن نیست.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی با بیان اینکه هنر هم در زندگی فردی و هم زندگی اجتماعی نقش بسیار برجسته‌ای دارد، اظهار داشت: اگر بخواهیم فضایی ایجاد کنیم که مردم از استعداد‌ها و توانایی‌های خود بهره برده و این استعداد‌ها را به نفع خود و جامعه شکوفا کنند، بدون شک فقط هنر می‌تواند این زمینه را فراهم کند.

مرکز هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مؤسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، به منظور رقابت در عرصه خلاقیت‌های هنری و ارتقای سطح تخصصی هنرجویان، بیست و پنجمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوانان را از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۷ در تبریز، برگزار می‌کند.

شناسایی، تربیت و معرفی جوانان متعهد با توجه به مؤلفه شایستگی و ارتباط هنری هنرمندان جوان سراسر کشور، با حضور استادان با سابقه دانشگاهی و هنرمندان سرشناس، در رشته‌های مختلف هنر‌های تجسمی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است. 

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان برگزاری جشنواره سراسری هنر‌های تجسمی 

برچسب ها: وزارت ارشاد ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.