سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار:

کشاورزی خراسان شمالی باید احیا شود

استاندار خراسان شمالی گفت: صنعت و کشاورزی خراسان شمالی با توسعه صنایع تبدیلی، تغییر الگوی کشت و استفاده از روش‌های جدید باید احیا شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  محمدرضا خباز استاندار خراسان شمالی در دیدار با رئیس سازمان جهادکشاورزی و مدیران این مجموعه ، جهاد کشاورزی را یک نهاد انقلابی نامید و با اشاره به تعبیر پیامبر اکرم (ص) مبنی بر این که کشاورزان گنج‌های جامعه هستند ، افزود: صنعت و کشاورزی خراسان شمالی با توسعه صنایع تبدیلی ، تغییر الگوی کشت و استفاده از روش‌های جدید باید احیا شود و در این راه همدلی و هماهنگی همه بخش‌ها ضروریست.
وی اظهار کرد: پس از سال ها، اکنون سر سفره خودمان نشسته ایم و برای تأمین گندم مصرفی مردم به بیگانگان نیاز نداریم و این کاری ارزشمند در راستای تحقق کامل استقلال کشور بوده که به دست کشاورزان و با سیاستگذاری درست دولت و مجلس محقق شده است.
خباز با بیان این که در استان کم آبی مثل خراسان شمالی نباید بروز سیلاب‌های مخرب را شاهد باشیم ، توسعه عملیات آبخوان داری و آبخیزداری و ارائه آموزش‌های ترویجی به بهره برداران را گوشزد کرد.
فعال کردن شورای عشایر ، گسترش عملیات بیابان زدایی و جنگل کاری و همکاری به منظور تخصیص اعتبارات مناسب به بخش کشاورزی از دیگر نکات مورد تاکید استاندار در این نشست بود.
عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز به ارائه گزارش اجمالی بخش کشاورزی استان پرداخت و با اشاره به این که کشاورزی در اسناد بالادستی توسعه خراسان شمالی اولویت نخست محسوب می‌شود ، گفت: این استان با دارا بودن ۳۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و بیش از ۳ میلیون واحد دامی، سالانه بین ۱.۳ تا ۱.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی تولید می‌کند.
وی افزود: ۳۷ درصد آمار اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی است که بالاترین نرخ بین استان‌ها محسوب می‌شود
در ادامه مدیران کل دامپزشکی، امور عشایر، مرکز تحقیقات کشاورزی و رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به ارائه گزارش‌های مختصری از حوزه کاری خود پرداختند.
انتهای پیام / ب 

توسعه کشاورزی خراسان شمالی با صنایع تبدیلی و تغییر الگوی کشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.