سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمی: وعده‌های وزیر ورزش درباره وزنه برداری عملی نشده است

قهرمان وزنه برداری المپیک لندن گفت: تا این لحظه هیچ کدام از وعده‌های وزیر ورزش و جوانان درباره قهرمان وزنه برداری عملی نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری المپیک لندن درباره آخرین شرایط تیم ملی وزنه برداری پیش از حضور در جاکارتا اظهار داشت: از بهمن ماه سال گذشته استارت تمرینات تیم ملی به منظور حضور در بازی‌های آسیایی زده شده و در مجموع تنها یک هفته استراحت داشتیم به طوری که در طول این ماه‌های اخیر تمرینات بسیار فشرده و سنگینی را پشت سر گذاشته ایم. شرایط مان نسبت  به گذشته مطلوب است و روز‌های پایانی تمرینات را سپری می‌کنیم تا آماده بازی‌های آسیایی جاکارتا شویم.

نتایج خوبی در جاکارتا کسب می‌کنیم

او در مورد پیش بینی اش از نتایج تیم ملی وزنه برداری در جاکارتا گفت: تیم خوب و یکدستی داریم به طوری که ضمن حضور نفرات جوان و مستعد، قهرمانان جهان و المپیکی هم در ترکیب تیم ملی حضور دارد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در این دوره می توانیم نتایج بهتری را بدست آوریم.

رشته‌های دیگر برای سلطانی فر اهمیت بیشتری دارند

عضو تیم ملی وزنه برداری درباره اینکه تاکنون چقدر از صحبت‌های مسئولان ورزش کشور در قبال ورزشکاران عملی شده است، بیان کرد: از مساعدت و تلاش‌های مستمر صالحی امیری تشکر و قدردانی می کنم که در این مدت ضمن برقراری ارتباط با ورزشکاران تلاش کرده تا حد ممکن مشکلات ما را برطرف کند. انتظارات از  سلطانی فر بیشتر است چرا که او پیش از مسابقات جهانی به ما قول‌های مساعدی داد و علیرغم قهرمانی برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان، بعد از گذشت یک سال هیچ کدام از صحبت‌های وزیر ورزش عملی نشده است. شاید رشته‌های دیگر برای وزیر از اهمیت به سزایی برخوردار است که وقت نکرد به وزنه برداری رسیدگی کند.

از لحاظ سخت افزاری مشکل داریم

قهرمان المپیک لندن در مورد قطع حقوق ورزشکاران از سوی صندوق حمایت از قهرمانان اظهار داشت: در یک تایم خاصی و بدون دلیل حقوق ورزشکاران را قطع کردند و از زمانی هم که اعلام کردند این حقوق‌ها واریز می‌شود ما چیزی را مبنی بر اینکه حقوق‌ها پرداخت شده مشاهده نکرده ایم. تنها یک ماه حقوق ورزشکاران پرداخت شد و نزدیک به ۶ تا هفت ماه بابت حقوقشان از صندوق حمایت از پیشکسوتان طلب کارند. جدا از این مسئله فدراسیون وزنه برداری با توجه به منابع مالی محدودی که در اختیار دارد نتوانست در این دوره اردو‌های ایده آلی برای ورزشکاران فراهم کند. ما اردو‌های خوبی از نظر کمی و کیفی نداشتیم با وجود تلاش‌های شبانه روزی فدراسیون، بار‌ها است که از طریق رسانه و سایرین اعلام کرده ایم که وضعیت تجهیزات میله و صفحه ضعیف است. تجهیزاتی که ما استفاده می‌کنیم فکر می‌کنم برای پانزده سال پیش بوده و به هیچ وجه قابل استفاده نیست و همین موارد است که موجبات مصدومیت ورزشکاران را فراهم می‌سازد. با وجود اینکه بار‌ها به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اعلام کرده ایم که از لحاظ امکانات سخت افزاری مشکل داریم، اما با این وجود شاهد هستیم که بچه‌ها با همان تجهیزات قدیمی در حال تمرین کردن هستند. اردو‌ها هم از لحاظ کمی به دلیل مشکلات مالی فدراسیون چندان رضایت بخش نبود.

هنوز پاداش‌ ما پرداخت نشده است

قهرمان وزنه برداری در رابطه با تبعیض‌هایی که از سوی مسئولان در مورد رشته‌هایی مانند کشتی و وزنه برداری صورت می‌گیرد، گفت: من قصد توهین به فوتبالیست‌های تیم ملی را ندارم. هدف تمام ورزشکاران شادی دل ملت ایران است و حتی با همان گل بخودی که مردم کشورم خوشحال شدند و مشکلات این روز‌های کشور را فراموش کردند از نظر من بسیار قابل ستایش است و با هیچ چیزی هم قابل قیاس نیست. هر چند که انتظار داریم در برخی مسائل توجه ها به رشته‌ای مانند وزنه برداری بیشتر شود. به طور مثال پس از پیروزی ارزشمند تیم ملی مقابل مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه وزیر ورزش و جوانان پاداشی را برای آن‌ها در نظر گرفت، اما بر عکس ما الان پس از گذشت نزدیک به یک سال از مسابقات جهان هنوز نتوانسته ایم پاداش‌های مربوط به این رقابت‌ها را دریافت کنیم.

سلیمی در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد بیشتر ملی پوشان خودشان لباس هایشان را تامین می‌کنند، گفت: خیلی این مسائل در وزنه برداری مهم نیست، زیرا مهم‌ترین دغدغه ما در این رشته تامین کفش است و با توجه به اینکه هر ورزشکاری به یک برند خاصی علاقه‌مند است خودش لباس را تهیه می‌کند. سایر امکانات هم از طریق فدراسیون تامین می‌شود.


بیشتر بخوانید:حضور سلطانی فر در اردوی تیم ملی وزنه برداری /صحبت‌های سلیمی و قول مساعدت وزیر ورزش


انتهای پیام/

اظهارات سلیمی در جریان تمرینات تیم ملی وزنه برداری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.