سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمار قربانیان سیل هند به ۸۰ تن رسید

جاری شدن سیل در شمال شرق هند موجب کشته شدن دست کم ۸۰ تن شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بارش باران‎های موسمی باعث جاری شدن سیل در شمال شرق هند و کشته شدن دست کم ۸۰ تن شده است.  

هر ساله در فصل باران‎های موسمی در هند- که معمولاً از ماه ژوئن آغاز و تا ماه سپتامبر ادامه می‎یابد- ده‎ها هزار ساختمان و منزل مسکونی را سیلاب فرا می‎گیرد. از ماه مه امسال تاکنون، بیش از ۵۴۵ تن در هند بر اثر سیل و رانش زمین کشته شده و بیش از یک میلیون تن تحت تأثیر این بلایای طبیعی قرار گرفته‎اند.  

سانجای کومار، رئیس بخش مدیریت بحران در استان اوتار پرادش در غرب بیهار گفت: از روز پنجشنبه تاکنون به دنبال بارش سنگین باران‌های موسمی، حدود ۸۰ تن از مردم بر اثر فروریختن خانه‎ها یا دیوار‌ها در این منطقه کشته شده‎اند. سیلاب حتی به درون بیمارستانی که بیماران در آن بستری هستند، نفوذ کرده و کف بیمارستان را که تخت‌های بیماران و تجهیزات پزشکی در آن قرار دارد، حدود بیست سانتی‌متر آب فراگرفته است.  

استان‎های همجوار استان اوتار پرادش نیز با هشدار سیل و رانش زمین مواجه شده‎اند و مقامات محلی تاکنون سه هزار تن را از مناطق نزدیک رود یامونا که سطح آبِ آن بسیار بالا آمده است، تخلیه کرده‎اند. یک پل ۱۵۰ ساله‎ آهنی که آب این رود تا زیرِ سطح آن بالا آمده، تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

در استان آسام حدود دویست هزار تن در اردوگاه‎های موقتی به‎سر می‎برند. بارش سنگین باران‎های موسمی حتی در شهر بمبئی باعث جاری شدن سیل و اخلال در عبور و مرور خودرو‌ها شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، حوادث طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.