سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: از توطئه‌های نظامی واشنگتن و متحدان غربی‌اش علیه روسیه به خوبی مطلعیم

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت این کشور از توطئه‌های نظامی واشنگتن و متحدان غربی‌اش علیه مسکو به خوبی مطلع است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت: مسکو از توطئه‌های نظامی واشنگتن و متحدان غربی‌اش علیه روسیه به خوبی مطلع است.

لاوروف این مطلب را در سخنرانی در جمع شرکت کنندگان در مجمع آموزش جوانان روسیه موسوم به «قلمرو معانی» بیان کرد. وی گفت: «هر اتفاقی که در جهان بیافتد امنیت ملی ما، امنیت شهروندان ما و استقلال ما باید مورد حفاظت قرار گیرد. این امر را رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین بار‌ها مورد تاکید قرار داده است و من به شما اطمینان می‌دهم این امر مبتنی بر تغییرات واقعی و حقیقی است که در کشور ما و ارتش ما در حال روی دادن است.»

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا در بحث ایجاد قوانین ناظر بر رفتار در بخش سایبری در سطح سازمان ملل اخلال و مانع تراشی می‌کند.

وزیر خارجه روسیه افزود: «ما دیر زمانی است که در سازمان ملل پیشنهاد داده ایم قوانین ناظر بر رفتار مسئولانه در عرضه فضای سایبری تدوین شود. همانگونه که می‌دانید در این زمینه تاکنون هیچ قانونی وجود ندارد. کشوری که مانع از این امر می‌شود آمریکاست. این امر جای تعجب ندارد زیرا آمریکا در بحث تسلط اینترنت، موقعیت برتری دارد.»

همزمان با رقابت تسلیحاتی میان آمریکا و روسیه و نیز ممنوعیت همکاری‌های نظامی میان نیرو‌های مسلح دو کشور، روابط مسکو و واشنگتن در دوره‌ای از تنش‌ها به سر می‌برد. در ماه مه مجلس نمایندگان آمریکا بودجه دفاعی سالانه آمریکا را برای سال مالی ۲۰۱۹ که رقم آن ۷۱۷ میلیارد دلار بود تصویب کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.