سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات جان بیش از ۲۰۰ مهاجر غیرقانونی در مدیترانه

امدادگران اسپانیایی بیش از ۲۰۰ مهاجر غیرقانونی را در مدیترانه نجات دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، امدادگران اسپانیایی روز یکشنبه بیش از دویست مهاجر غیرقانونی را در مدیترانه نجات دادند. همزمان وزیر کشور اسپانیا به امید تقویت مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به موریتانی سفر کرده است.

به گفته سخنگوی امدادگران دریایی اسپانیا، 211 مهاجر غیرقانونی با 21 قایق در تنگه جبل الطارق که اسپانیا را از مراکش جدا می کند، نجات داده شدند. این افراد به سوی بندر آلگسیراس در آندلوس در جنوب اسپانیا منتقل شدند.

در روزهای جمعه و شنبه بیش از 1200 مهاجر غیرقانونی که تلاش کردند از این منطقه عبور کنند توسط گارد ساحلی اسپانیا نجات داده شدند. اسپانیا امسال به نخستین ورودی مهاجران غیرقانونی اروپا تبدیل شده است و از ایتالیا پیشی گرفته است.

فرناندو گراند مارلاسکا، وزیر کشور اسپانیا قرار است روز دوشنبه با وزیر کشور موریتانی دیدار کند. وزارت امور خارجه اسپانیا با انتشار بیانیه ای ابراز امیدواری کرد این دیدار موجب تقویت همکاری در زمینه مهاجرت و مقابله با تروریسم شود.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در جریان بازدید از بندر آلگسیراس برای بررسی فعالیت نیروهای دولتی و صلیب سرخ در روز شنبه خواستار راه حل اروپایی برای مشکل مهاجرت شد. وی اعلام کرد دولت اسپانیا قصد دارد برای 600 مهاجر غیرقانونی در آلگسیراس مرکز اسکان احداث کند.

تصمیم ایتالیا برای بستن بنادر خود به روی مهاجران غیرقانونی که با انتقاد شدید مادرید هم رو به رو شده است مهاجران بیشتری را که از الجزایر و مغرب حرکت می کنند به سوی اسپانیا سوق داده است. سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد از ابتدای سال جاری بیش از 20992 مهاجر غیرقانونی به اسپانیا رسیده اند و 304 مهاجر نیز در راه رسیدن به این کشور جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.