معاون وزیر خارجه ایتالیا در اظهاراتی پیشنهاد داد اتحادیه اروپا به جای صرف پول به منظور نگهداری از مهاجران باید برای توسعه آفریقا سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ریکاردو مرلو، معاون وزیر امور خارجه ایتالیا، در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام کرد اتحادیه اروپا به جای صرف میلیاردها یورو برای مهاجران بهتر است در آفریقا سرمایه‌گذاری کند.

او در این مصاحبه به جزئیات دستور کار دولت جدید ایتالیا درباره موضوعات مختلف از جمله بحران مهاجران و همکاری‌های تجاری با روسیه و چین پرداخت و گفت دولت جدید ایتالیا هنوز هم خواستار ماندن در اتحادیه اروپا و حفظ واحد پولی یورو است.

این مقام بلندپایه ایتالیا در ادامه گفت:« ما می خواهیم بخشی از اروپا و بخشی از منطقه یورو باشیم. ما خواستار تغییرات هستیم چرا که شاهد هستیم برخی سیاست های اتحادیه اروپا در نهایت به نفع بانک‌ها و سازمان های اداری بوده است.»

مرلو افزود دولت ایتالیا به اتحادیه اروپایی نیاز دارد که به مردم نزدیک تر باشد و به همین دلیل است که ایتالیا موضوع مهاجران را در دستور کار قرار داده است.

او در ادامه گفت:«ما خواستار سرمایه‌گذاری در آفریقا برای توسعه آن هستیم. مهاجران به ایتالیا یا اسپانیا می آیند و به نظر می‌رسد مشکلاتی را برای کشورهای میزبان ایجاد می کنند. ما می گوییم به جای صرف پنج میلیارد یورو برای غذای مهاجران، ما باید برای توسعه آفریقا سرمایه‌گذاری کنیم و این راه حل مشکل است.»

این مقام بلندپایه همچنین از توافق تجاری بین اتحادیه اروپا و مرکوسور (بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی) و خواست دولت ایتالیا برای نزدیکی با قدرت هایی نظیر چین و روسیه حمایت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار