سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صرفه‌جویی یک میلیاردی پروژه تعويض پوشش خط لوله فرآورده‌ رفسنجان-کرمان

با تعویض پوشش 20 کیلومتر از خط لوله 14 اینچ فرآورده‌های نفتی مسیر رفسنجان-کرمان علاوه بر اينكه این خط جانی دوباره گرفت، صرفه‌جویی قریب به یک میلیارد تومان نيز در برداشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  اصغر طالبی‌زاده، رئیس واحد مهندسی حفاظت از خوردگی با بیان این خبر اظهار داشت: به‌منظور افزایش طول عمر خط لوله 14 اینچ فرآورده‌های نفتی رفسنجان-کرمان این واحد با تعویض 20 کیلومتر از پوشش این خطوط در محدوده روستای ناصریه رفسنجان جان دوباره‌ای به این خط بخشید.

طالبی‌زاده با اشاره به فرسودگی پوشش در این خط و آغاز رشد نقاط خوردگی آن، تصریح کرد: در این راستا برای متوقف ساختن خوردگی مبادرت به تعویض پوشش آن شد و علیرغم برآورد زمان یک سال برای انجام پروژه طی یک دوره فشرده 6 ماهه به اتمام رسید که از نکات برجسته پروژه مذکور است.

رئیس واحد مهندسی حفاظت از خوردگی منطقه به نکته برجسته این تعویض پوشش و صرفه‌جویی قریب به یک میلیارد تومانی آن اشاره کرد و گفت: که با توجه به انقضای تاریخ مصرف نوارهای پوششی موجود در شرکت، دور از ذهن بود که بتوان آن‌ها را مورد استفاده قرار داد با کمک واحد مهندسی خوردگی ستاد اقدام به نمونه‌برداری از نوارها و ارسال آن به آزمایشگاه تخصصی حین اجرا و دستورالعمل تشخیص نوار با کیفیت تهیه و نوارهای قابل استفاده مجزا و مشخص شد از این رو علاوه بر جلوگیری از دور ریز این نوارها که منجر به آلودگی زیست محیطی می‌شد و هزینه‌ای که صرف تهیه این پوشش شده بود نیز به هدر می‌رفت با تدبیر این واحد صرفه‌جویی ریالی قابل‌توجهی را برای شرکت به ارمغان آورد.

طالبی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: از نکات بارز این عملیات می‌توان به کنترل کیفی قوی، نظارت و رصد جز به جز مراحل کار توسط کارشناسان فنی این واحد اشاره کرد.

انتهای پیام/س

 

تعویض پوشش 20 کیلومتر از خط لوله فرآورده‌های نفتی مسیر رفسنجان-کرمان

برچسب ها: نفت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.