سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمود عباس: اقدامات تل آویو علیه مسجدالاقصی دیگر قابل تحمل نیست

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی دیگر قابل قبول نیست و باید با جدیت در برابر این اقدامات ایستادگی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یونیوز، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، طی سخنانی در نشست کمیته اجرایی جنبش فتح در رام الله، درباره اقدامات رژیم صیهونیستی علیه مسجد الاقصیگفت: این اقدامات دیگر قابل تحمل نیست و باید با جدیت در برابر آن ایستادگی کرد. تصمیمات اخیر اسرائیل در مورد سرزمین یهودیان و نیز لغو حق تعیین سرنوشت برای ملت فلسطین، قابل قبول نیست و ما در برابر آن ایستادگی و تدابیر لازم را برضد آن هم در فلسطین و هم در سازمان ملل، اتخاذ خواهیم کرد. ما در آینده درباره این موضوع و واکنش خود به آن و تصمیماتی که کمیته اجرایی یا شورای مرکزی ممکن است اتخاذ کند، سخن خواهیم گفت.

وی درباره تلاش های مصر برای احیای روند آشتی بین گروه های فلسطینی گفت: برادران مصری، ایده ای درباره آشتی برای ما ارسال کردند. یک هیئت از جنبش فتح در سفر به قاهره، موضع روشنی درباره آشتی ملی به مصریها اعلام خواهد کرد. این موضع گیری در واقع همان موضع گیری است که ما سال 2017 اتخاذ کردیم و بر آن تاکید داریم.

محمود عباس درباره طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن هم خاطر نشان کرد: این معامله را رد کردیم، رد می کنیم و رد خواهیم کرد و از نظر ما، این طرح تمام شده است و هیچ توجهی به آن نداریم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره سفر هیئت فلسطینی به دمشق هم گفت: یک هیئت فلسطینی به پایتخت سوریه سفر کرد که این سفر بسیار موفقیت آمیز بود. در این سفر چند مسئله مهم بررسی شد که اصلی ترین آنها موضوع اردوگاه یرموک بود و توافق شد تشکیلات خودگردان کنار سازمان ملل و برادران سوری در بازسازی این اردوگاه مشارکت کند. در بازسازی این اردوگاه مشارکت خواهیم کرد تا به فلسطینیان مستقر در سوریه کمک کنیم تا به خانه هایشان در این اردوگاه بازگردند و این موضوع اهمیت دارد و ان شاء الله به پیگیری آن ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.