سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری گفت: در این راستا تاکنون ۸۷ درصد تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایری استان در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدتقی منوچهری در بوشهر اجرای طرح نخلستان در قالب اقتصاد مقاومتی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در اجرای این طرح شیوه آبیاری اراضی نخلستانی استان بوشهر از سنتی به نوین تبدیل می‌شود و این طرح بین شش تا ۱۰ سال تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نخلستان در سطح بیش از ۳۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغ‌های استان بوشهر اجرا می‌شودافزود: برای اجرای این طرح به عنوان بزرگترین طرح کشاورزی استان بوشهر یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهربه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در روستا‌ها اشاره کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی در این عرصه موفق عمل کرده به‌گونه‌ای که ۸۷ درصد تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایری استان بوشهر در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

منوچهری با بیان اینکه در همه حوزه‌های اشتغال‌زایی ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان بوشهر پرداخت شده است تصریح کرد: از این میزان تسهیلات ۴۳ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان آن در اجرای طرح اشتغال کشاورزی روستایی و عشایری پرداخت شده است.

وی، افزود: توجه ویژه به ایجاد زنجیره کامل تولید خصوصا در زیربخش طیور مانند ایجاد واحد مرغ مادر، جوجه کشی، کشتارگاه صنعتی و ایجاد واحد‌های خوراک دام و طیور از رویکرد‌های مهم بخش کشاورزی در طرح اشتغال روستایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر توسعه گلخانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: توسعه گلخانه‌ها به منظور افزایش بهره‌وری آب و ایجاد محصول در محیط‌های کنترل شده و ایجاد واحد‌های تبدیلی و تکمیلی در حوزه خرما از جمله طرح‌های مهم در حوزه کشاورزی استان بوشهر است.

منوچهری بیان کرد: تاکنون شهرستان‌های دشتستان، دشتی و گناوه رتبه‌های اول تا سوم در اجرای طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری در حوزه کشاورزی به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/م

۸۷ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی استان بوشهر در حوزه کشاورزی پرداخت شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.