سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب تابلو‌های هشدار دهنده عبور حیات وحش در مناطق حساس محیط زیست

اداره حفاظت محیط زیست اقدام به نصب تابلو‌های هشدار دهنده عبور حیات وحش در مسیر‌های حساس محور ارسنجان - نی ریز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با توجه به رسیدن فصل گرم و خشک و خشکسالی‌های پی در پی اخیر و امکان بالا رفتن تلفات جاده‌ای حیات وحش (گراز و سایر پستانداران و...) در محور‌های حادثه خیز شهرستان ارسنجان، اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اقدام به شناسایی نقاط حساس حیات وحش و نصب تابلو در این نقاط کرده است.

زارع مسئول روابط عمومی ادازه محیط زیست فارس گفت: با همکاری ادارات محیط زیست و راه و شهرسازی این شهرستان، نسبت به نصب تابلو‌های هشدار دهنده عبور حیات وحش در مسیر‌های حساس محور ارسنجان - نی ریز، حد فاصل زیستگاه گوزن زرد به سمت آباده طشک که شامل حاشیه کوه خم و زیستگاه خرس قهوه‌ای و دریاچه طشک می‌شود، کرده است.

وی ادامه داد: در این مسیر، گونه هایی، چون خرس قهوه‌ای و گربه سانانی همچون پلنگ و گربه وحشی و گربه جنگلی و دیگر گوشتخواران بخصوص در شب تردد دارند.

مسئول روابط عمومی ادازه محیط زیست فارس اضافه کرد: نصب این تابلو‌ها به منظور آگاهی بخشی رانندگان و جلوگیری از هر گونه آسیب و گزند به حیات وحش در این محور‌ها است.

روابط عمومی حفاظت محیط زیست از رانندگان درخواست کرد با رعایت سرعت مجاز و احتیاط لازم، حیات وحش منطقه را از گزند و آسیب‌های جاده‌ای حفظ کنند.

انتهای پیام/ن

نصب تابلو‌های هشدار دهنده عبور حیات وحش در محور ارسنجان - نی ریز

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.