سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست سازمان خدمات مشاغل شهری شهرداری سنندج خبرداد:

دست فروشان سنندجی ساماندهی می‌شوند/ دستفروشان باسابقه بیمه جاری از گردونه بازارخارج می‌شوند

سرپرست سازمان خدمات مشاغل شهری شهرداری سنندج از اجرای طرح بازار ساماندهی دستفروشان با عنوان «طراحی بازار هوشمند» خبردادوگفت:در این طرح حدود ۶۰۰ نفر از دست فروشان سنندجی ساماندهی می‌شوند.

سلطنت پوری سرپرست سازمان خدمات مشاغل شهری شهرداری سنندج  در گفتگوی اختصاصی با   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: شهرداری سنندج در سال ۹۷ با اجرای طرح سازمان ساماندهی مشاغل شهری ساماندهی دستفروشان سطح شهر را آغاز کرد.
وی افزود: در مدت چهار ماهه گذشته طرح ممیزی دستفروشان به اجرا گذاشته شد که در این طرح دستفروشان باسابقه بیمه جاری از گردونه بازار خارج ودستفروشان واقعی دربازار‌های متعددحواشی شهر خارج از معابر اصلی در قالب سازو کار یک بازار اقتصادی اسکان داده می‌شوند.
 وی افزود:بر اساس دستورالعمل کارگروه ساماندهی مشاغل غیر رسمی ۷ نقطه در سطح شهر مشخص شد که دو نقطه پارک کودک و پارک دیدگاه  به منظور ساماندهی  دستفروش‌ها و اصناف در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه این دومکان به صورت آزمایشی راه اندازی می‌شوند، گفت: چنانچه این دو بازار جوابگو باشدبازار‌های بعدی نیز ایجادمی شود.
سرپرست سازمان خدمات مشاغل شهری شهرداری سنندج با اشاره به طراحی اپلیکیشن بر اساس داده‌های ممیزی تعدا د. و مشخصات دستفروشان گفت: در این اپلیکیشن دسترسی شهروندان و سلسه مراتب مدیریتی بازار و خود دستفروش دارای پروفایل شخصی می‌شوند و وجه ان بر اساس عوارض تعیین شده شورای شهر پرداخت می‌شود وهمچنین به صورت راندوم غرفه و بازار مشخص می‌شود.
سلطنت پوری گفت: شهروندان می‌توانند در صورت خریدبا ارائه نظرات و راهکار‌ها و معایب از طریق این اپلیکیشن اطلاع رسانی و مدیریت بازار را کاملا شفاف سازی کنند.
وی با اشاره به اینکه در شیوه نامه اجرایی این نرم افزار دو مورد به صورت تشویقی و تنبیهی در نظر گرفته شده است، گفت:: هدف از اجرای این نرم افزار آشنایی دستفروشان با سازوکار بازار، نوع برخورد باشهروندان و کیفیت جنس است.
 دستفروشان در صورت رعایت این موارداز معافیت‌های مالیاتی و امتیازاتی شورای شهر برخوردار خواهند شد و در صورت عدول از قوانین جدید از ادامه کار سلب می‌شوند.
سرپرست سازمان خدمات مشاغل شهری شهرداری سنندج امار کلی دستفروشان را ۱۲۰۰ نفر عنوان کردوگفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته در فاز اول این طرح حدود ۶۰۰ نفر از دست فروشان خیابان فردوسی ساماندهی خواهند شد و در صورت موفقیت بازار‌های بعدی نیز جهت ساماندهی دستفروشان دایر خواهد شد.
سلطنت پوری از اجرای طرح بازار ساماندهی دستفروشان با عنوان «طراحی بازار هوشمند» خبردادو افزود: طراحی این بازار به صورت بازاری برای عرضه کالای دستفروشان و خروج تعداد کثیری از فعالان اقتصادی و ورود ان‌ها به بخش رسمی اقتصاد منطقه‌ای طراحی شده است.
وی گفت: با تایید شورای شهر، عوارضی در صنوف مختلف به منظور هدایت دستفروشان به سمت تولید وعرضه کالا‌های ملی تصویب شده که موجب توانمند سازی اقتصاد در منطقه و در کل کشور خواهد شد.
انتهای پیام/م

حدود ۶۰۰ نفر از دست فروشان سنندجی ساماندهی می‌شوند

برچسب ها: شهرداری ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.