سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همدان تاکنون احتکاری دیده نشده است

 در نتيجه بازرسی و مراقبت های صورت گرفته در يک ماه اخير از بازار همدان موردی از احتکار کالا شناسايی نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا قياسی ، معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان در جلسه اعضای ستاد تنظيم بازار همدان افزود: در روند بازرسي ها چند انبار کالا شناسايی شد که در اثر ناآگاهی صاحبان ليست کالاهای موجود در اين انبارها در زمره ليست اقلام استان قرار نگرفته بود که منجر به دريافت کد کالا شد.

وي تشخيص صحيح انبارهای کالا را ضروری دانست و افزود: اصناف موظف هستند موجودی کالای خود را در سامانه طراحی شده ثبت کنند در غير اينصورت به عنوان محتکر شناخته می شوند.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده، شتاب افزايش قيمت ها را از صنوف همدان کاسته، موجب اعتماد بيشتر در جامعه شده و توان خريد اقشار آسيب پذير را بالا برده است.

قياسي با تاکيد بر ممنوعيت صادرات دام زنده از همدان گفت: صادرات دام زنده بر اساس بخشنامه کشوری قاچاق محسوب شده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

وي با بيان اينکه پيگير مجوز واردات دام زنده هستيم، اضافه کرد: اينکار افزايش نرخ گوشت قرمز را مهار کرده و حجم عمليات و گردش مالي استان را بهبود می بخشد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نيز در اين جلسه به عرضه لاستيک به نرخ مصوب در نمايندگی های فروش سراسر استان اشاره کرد و افزود: هم اينک افزون بر 2 هزار و 500 حلقه لاستيک با نرخ مصوب در همدان موجود است و مصرف کنندگان با دريافت حواله می توانند نياز خود را تامين کنند.

حميد رضا متين يادآورشد: حواله های صادر شده 72 ساعت اعتبار دارد و فروش بالاتر از نرخ مصوب اعلام شده تخلف محسوب می شود.

انتهای پیام/ا

تاکنون موردی احتکار از کسبه همدان دیده نشده است

برچسب ها: تنظیم بازار ، اصناف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.