سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان روستایی در صدر آمار بیسوادان استان کردستان قرار دارند

صدیقه عبداللهی اظهار داشت: براساس سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۱۶۹ هزار نفر معادل ۸۱.۵ درصد از جمعیت ۶ سال به بالای استان باسواد و ۲۶۵ هزار و ۱۰۴ نفر معادل ۱۵.۵ درصد نیز بیسواد هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدیقه عبداللهی اظهار داشت: براساس سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۱۶۹ هزار نفر معادل ۸۱.۵ درصد از جمعیت ۶ سال به بالای استان باسواد و ۲۶۵ هزار و ۱۰۴ نفر معادل ۱۵.۵ درصد نیز بیسواد هستند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده بیشترین آمار بیسوادی استان در بین اقشار مختلف به زنان روستایی اختصاص دارد، افزود: براساس این سرشماری ۳۶.۶ درصد از زنان و ۱۹.۳ درصد از مردان روستایی از نعمت سواد بی بهره اند.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه در جامعه شهری استان نیز ۲۰.۲ درصد از زنان و ۹.۲ درصد از مردان بیسواد هستند، تاکید کرد: با توجه به نقش تاثیرگذار زنان بر تربیت نسل آینده؛ می‌طلبد این قشر در اولویت برنامه‌های سوادآموزی قرار گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال (جامعه هدف آموزش و پرورش) در طول چند سال اخیر با رشد قابل توجه‌ای مواجه بوده ایم، یادآور شد: در این رده سنی نیز در بخش زنان ۸۷.۹ درصد باسواد و ۱۲.۱ درصد نیز بیسواد هستند.

عبداللهی اضافه کرد: در چند سال اخیر در استان با بیشترین رشد سواد آموزی روبرو بودیم و در این زمینه میانگین رشد در کشور ۲.۵ درصد، ولی در استان ۳.۸ درصد است، اما با وجود همه این تلاش‌ها همچنان از استان‌هایی هستیم که از بیسوادی رنج می‌برد.

در سرشماری سال ۹۰ تعداد ۱۱۸ هزار نفر مردم استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بیسواد بودند، ولی در سال ۹۵ این تعداد به ۸۰ هزار کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام/ز

15.5 درصد بیسواد وجود دارد

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.