سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از پلاستیک در نانوایی‌های فیروزه ممنوع شد

کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت:طرح ممنوعیت استفاده از پلاستیک برای اولین بار در خراسان رضوی در نانوایی‌های فیروزه کلید خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛ مهندس محمد حسن بشارت کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان فیروزه افزود: این طرح در خراسان رضوی اولین بار در شهرستان فیروزه شروع شده و از روز شنبه، 30 تیرماه 97، اجرا و بازرسان بهداشتی به این طرح در دو نوبت صبح و بعد از ظهر نظارت دارند.

وی با بیان مضرات تماس مستقیم نان داغ با کیسه پلاستیکی و ضرورت استفاده ازکیسه‌های پارچه ای، تصریح کرد: هدف از این طرح، فرهنگ سازی و اخذ تصمیمات درجهت حفظ محیط زیست و نیز حرکت از سوی شهروندان شهرستان فیروزه برای استفاده کمتر از کیسه پلاستیکی و شکل گیری پویش عمومی نه به پلاستیک است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان فیروزهدر این جلسه با تاکید بر پیگیری مشکلات نانوایی‌های فیروزه، گفت: مشکلات مربوط به صدورکارت بهداشت، نحوه بازدید بازرسان، کیفیت نان تولیدی، استفاده از صافی در نانوایی ها، عدم استفاده از جوش شیرین و در نهایت توصیه به خود اظهاری در واحد‌های نانوایی با مشارکت اتحادیه خبازان مورد بررسی قرار گرفت و راهکار‌های لازم برای رفع این مشکلات به خبازان ارائه شد.

محمد حسن بشارت افزود: بازرسان بهداشتی شبکه بهداشت و درمان فیروزه نیز باهدف برخورداری از طبیعت سالم، همگام با سایرکشور‌ها و شهر‌های ایران به پویش نه به پلاستیک پیوسته اند.

وی تصریح کرد: ازتمامی نانوایان تقاضا داریم با پیوستن به پویش عمومی نه به پلاستیک، ازفروش پلاستیک به همراه نان درشهرستان خودداری و اطلاعات لازم را در این خصوص به مردم منتقل کنند.
 
انتهای پیام//م.ج
 

شکل گیری پویش نه به پلاستیک در خراسان رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.