سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه:

عدم تخصیص اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها را رد می‌کنم/ اعتبارات فنی و حرفه‌ای صرفا به آموزش و پرورش محدود نمی‌شود

طاهری با رد اظهارات مبنی بر تخصیص نیافتن اعتبار برای تجهیزات هنرستان‌ها گفت: تخصیص اعتباری ۱۱۰ درصدی برای آموزش و پرورش داشتیم.
 
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سعید طاهری مدیر کل امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه در برنامه پرسشگر درباره چالش‌های حوزه مهارت‌ آموزی اظهار کرد: سرمایه گذاری روی نیروی انسانی از جمله مهمترین برنامه‌هایی است که در صنعت بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و بر همین اساس دولت هم توجه  جدی  را به این حوزه معطوف کرده است.

طاهری ادامه داد: عوامل متعددی بر رشد و سرمایه انسانی تأثیرگذار هستند و باید دید مردم و مسئولان تا چه حد به کسب دانش و مهارت توجه دارند.

وی به زمان تخصیص اعتبار بودجه تجهیز هنرستان‌ها اشاره و اظهار کرد: تخصیص‌ها مبتنی بر درآمدهای موجود صورت می‌گیرد و کارآیی و عملیاتی بودن برنامه‌ها در این فرآیند تأثیرگذار است.

مدیر کل امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه با رد تخصیص نیافتن بودجه تجهیز هنرستان‌ها تصریح کرد: تخصیص در سال 96 حدودا 30 درصد برای همه ردیف‌ها بود که برای آموزش و پرورش این میزان به 110 درصد رسید و باید بدانیم اعتبارات مربوط به مسائل فنی و حرفه‌ای صرفا اعتبارات مربوط به دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیست بلکه دستگاه‌های اجرایی متولی مهارت آموزی به طور کامل مشمول این تخصیص اعتبارات هستند.

تخصیص اعتبار برای تجهیز هنرستان ها در سال تحصیلی جدید

طاهری با بیان اینکه تاکنون 29 درصد اعتبارات مربوط به آموزش و پرورش تخصیص پیدا کرده است، گفت: این بندهای تخصیص یافته مربوط به برون سپاری بوده و اظهاراتی مبنی بر تخصیص این اعتبارات به ردیف حقوق و مزایا صحیح نیست.

وی درباره تخصیص اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها در سال تحصیلی جدید گفت: طی هفته‌های اخیر تخصیص اعتبار برای این موضوع انجام شده است و از این به بعد خزانه باید طبق ضوابط مراحل را طی کند.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.