سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب و راه اندازی سیستم اکسیژن مایع پزشکی در بیمارستان سجادیه تربت جام

رئیس اداره پشتیبانی و طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تربت جام گفت : سیستم اکسیژن رسانی به روش اکسیژن مایع یکی از روش‌های مدرن و مطمئن است که اکثر جوامع پیشرفته برای مراکز درمانی استفاده می‌کنند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛ محمد حسن خاکی افزود : در این روش یک مخزن نگهداری اکسیژن مایع در محوطه مرکز درمانی نصب می‌گردد و اکسیژن مایع در اثر تبادل گرمایی با محیط پیرامون تبدیل به گاز گردیده و وارد سیستم سانترال مرکز می‌شود.

وی گفت : با توجه به اینکه دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان نیاز به تعویض داشت واکسیژن رسانی به بیماران در بخش‌ها از طریق کپسول‌های اکسیژن انجام می‌شد و با مشکلات و خطرات زیادی در این خصوص روبرو بودیم  لذا با مطالعه، برنامه ریزی و بازدید‌هایی که انجام شد، مقرر شد نسبت به خریداری و نصب این دستگاه اقدام لازم صورت گیرد.

رئیس اداره پشتیبانی و طرح‌های عمرانی دانشکده علوم پزشکی با اشاره به خصوصیات دستگاه افزود : با توجه به فشار کاری قابل تنظیم صفر تا 18 بار امکان انتقال در مسیر‌های طولانی و پر پیچ و خم و همچنین امکان انتقال همزمان به چند محل با فواصل و مصارف مختلف بدون افت فشار و خلوص میسر است.

محمد حسن خاکی گفت : از ویژگی‌های این سیستم عدم نیاز به برق، عدم آلودگی صوتی، عدم نیاز به سرویس و نگهداری و اپراتور مخصوص و خلوص بسیار بالای این سیستم (99/5%) را می‌توان نام برد.

وی افزود : کلیه استاندارد‌های این دستگاه مطابق با نظر موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران میباشد.

انتهای پیام// ز. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.