سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئیس‌جمهور ترکیه: تهدیدهای پوچ آمریکا را تحمل نمی‌کنیم

فواد اوکتای، معاون رئیس‌جمهور ترکیه، از تهدید ترامپ مبنی بر تحریم آنکارا به دلیل دستگیری یک کشیش آمریکایی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی آر تی، فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه، روز پنجشنبه از تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر تحریم آنکارا به دلیل دستگیری یک کشیش آمریکایی در کشورش انتقاد کرد و گفت باید به تصمیم قوه قضاییه ترکیه احترام گذاشته شود.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه تهدید کرد در صورتی که آنکارا این کشیش آمریکایی را آزاد نکند، «تحریم‌های شدیدی» علیه ترکیه وضع خواهد کرد. دستگیری این کشیش آمریکایی روابط میان دو متحد ناتو را تیره‌تر کرده است.

اوکتای گفت: «ترکیه کشوری است که مبتنی بر قانون است. نظام قضایی ترکیه همه را به یک چشم می‌انگارد. ما تهدیدهای توخالی را تحمل نمی‌کنیم.»

پیش از این، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، نیز تحریم‌های توییتری ترامپ علیه ترکیه را به شدت محکوم کرده و گفته بود هیچ فردی نمی‌تواند نظرات خود را به ترکیه دیکته کند.

در پی تصمیم دادگاهی در ترکیه مبنی بر انتقال «اندرو برانسون» از بازداشتگاه به حبس خانگی، آمریکا فشارها علیه ترکیه را تشدید کرده است. این دادگاه همچنین برانسون را ممنوع‌الخروج کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.