رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد در صورتی که ترکیه کشیش آمریکایی را فوری آزاد نکند، تحریم‌های شدیدی علیه آنکارا اعمال می‌شود.

دونالد ترامپ: ترکیه آماده تحریم‌های شدید باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس‌جمهور آمریکا و معاونش دولت ترکیه را به اعمال تحریم‌های شدید تهدید کردند.

مایک پِنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنج‌شنبه رجب طیب اردوغان و دولت ترکیه را تهدید کرد یا کشیش آمریکایی را آزاد کنند یا آماده عواقب آن باشند.

وی  ضمن ادعای اینکه کشیش آمریکایی زندانی در ترکیه بی‌گناه است، خطاب به اردوغان تهدید کرد: اگر ترکیه اقدامات فوری برای آزادی «آندرو برنسون» انجام ندهد و او را به خانه نفرستد، آمریکا تا زمان آزادی او تحریم‌های شدیدی علیه آنکار وضع خواهد کرد.

همزمان با اظهارات مایک پنس، دونالد ترامپ در توییتر بار دیگر خواستار آزادی فوری کشیش آمریکایی شد و نوشت که آنکارا باید فوری «کشیش بیگناه آمریکایی» را آزاد کند و گرنه باید آماده تحریم‌های شدیدی باشد.

دولت ترکیه «آندرو برنسون» را اکتبر ۲۰۱۶ به اتهام اقدامات تروریستی و ارتباط با سازمان فتح‌الله گولن بازداشت کرد. آنکارا فتح‌الله گولن را طراح اصلی کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه می‌داند.

مقامات ترکیه اخیراً این کشیش آمریکایی را از زندان آزاد کرده‌اند، اما او همچنان در حصر خانگی قرار دارد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، با اعلام اینکه از خبر انتقال کشیش آمریکایی از زندان به حصر خانگی در ترکیه خرسند شده است، گفت: این خبر مدت‌ها قبل باید می‌آمد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در واکنش به تهدیدهای ترامپ و معاونش مبنی بر وضع تحریم‌های شدید علیه این کشور، گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند خواسته‌های خود را بر دستگاه قضایی ترکیه دیکته کند. وی افزود: تهدید را تحمل نمی‌کنیم. (در این کشور) قانون حاکم است و کسی نیز از آن مستثنی نیست.

همچنین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت واشنگتن با تهدید (برای آزادی کشیش آمریکایی) نتیجه دلخواهی به دست نخواهد آورد.­ آمریکا باید در قبال رویکرد خود تجدیدنظر کند و پیش از وارد آوردن آسیب بیشتر به منافع و اتحاد خود با ترکیه، ‏‌رویکردی سازنده تر در پیش بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار