سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تیرماه امسال انجام شد؛

۹ کشته و هزار و ۸۰۱ مصدوم در پی ۲۷۰۸ فقره تصادف/۶ سورتی پرواز/ثبت حدود ۱۱ هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز اورژانس شیراز

رئیس اورژانس فارس از ۹ کشته و هزار و ۸۰۱ مصدوم در پی ۲۷۰۸ فقره تصادف در جاده‌های شهری و روستایی استان در تیرماه سال جاری خبر داد.

محمد جواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با بیان اینکه این حوادث در یک ماه گذشته (تیرماه ۹۷) اتفاق افتاده است، گفت: متاسفانه ۹ نفر در این تصادفات فوت کردند و هزار و ۸۰۱ مصدوم توسط تکنسین‌های اورژانس خدمات پزشکی لازم دریافت کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد مصدوم ۷۵۲ نفر بعد از دریافت خدمات پزشکی در صحنه حادثه درمان سرپایی و هزار و ۴۰۹ مصدوم توسط آمبولانس‌های این مرکز بعد از ارائه خدمات پزشکی به بیمارستان‌های استان انتقال داده شدند.

مرادیان ادامه داد: حاصل کل ماموریت‌های تصادفی در۳۰ روز گذشته، دو هزار و ۳۳۵ تصادف شهری و ۳۷۳ تصادف جاده‌ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی یک ماه اخیر ( تیر‌ماه) ۶۴ هزار و ۳۵۷ تماس با خطوط ۱۱۵، اورژانس شیراز صورت گرفت، اظهار کرد: در مدت یک ماه ۱۱ هزار و ۵۸۵ ماموریت توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ شیراز نیز انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با بیان اینکه زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در شهر‌ها ۹ دقیقه گزارش شده که این میزان در جاده‌ها ۱۱ دقیقه است، تصریح کرد: در این یک ماه اخیر ۶ ماموریت اورژانس هوایی توسط بالگرد‌های شیراز انجام شده که ۴ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده است.

به گفته مرادیان، در یک ماه اخیر حدود ۱۱ هزار مورد تماس مربوط به مزاحمت‌های تلفنی با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شیراز گزارش و به ثبت رسیده است.

وی با بیان این مطلب که مزاحمت‌های تلفنی اورژانس ۱۱۵ از دو جهت می‌تواند اثرات سوء در پی داشته باشد، اظهار کرد: از یک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس به دلیل اشغال شدن خطوط ارتباطی از بین می‌رود و منجربه آسیب و یا فوت بیماران و مصدومان می‌شود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز ارتباطات و دربرخی موارد پرسنل عملیاتی می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اضافه کرد: نکته مهم‌تر آنکه برخی از این مزاحمت‌ها منجر به ماموریت‌های کاذب و اعزام آمبولانس می‌شود که علاوه بر هدر رفتن هزینه و سرمایه‌های ملی، تردد آمبولانس‌ها در مسیر می‌تواند بار ترافیکی و حادثه ساز باشد و نیز فرصت خدمات رسانی به بیماران و مصدومین واقعی را از بین ببرد.

رئیس اورژانس فارس با توصیه به مسافران تابستانی، گفت: هموطنان دارو‌های خود را در طول سفر به همراه داشته و در زمان مشخص مصرف کنند، همراه داشتن دفترچه بیمه و دارو‌های مورد نیاز برای بیماران الزامی است.

گفتنی است در طرح امداد تابستانی امسال ۸۵۰ تکنسین و کارشناس مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ جهت خدمت رسانی به مسافران در آماده باش کامل به سر می‌برند.

همچنین قابل ذکر است سه بالگرد هوایی اورژانس، ۸۴ پایگاه جاده‌ای و ۵۱ پایگاه شهری اورژانس به همراه ۲۵۰ دستگاه آمبولانس مشغول خدمات رسانی به هموطنان در تمام نقاط استان هستند.
انتهای پیام/ر

عملیات امدادی اورژانس شیراز در تیرماه

برچسب ها: اورژانس ، حوادث ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.