سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۶ هزار عضو فعال صنایع دستی در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان جامعه فعالین صنایع دستی استان را ۶ هزار نفر خواند و گفت: اطلس صنایع دستی لرستان به زودی تهیه خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان جامعه فعالین صنایع دستی استان را ۶ هزار نفر خواند و گفت: اطلس صنایع دستی لرستان به زودی تهیه خواهد شد.

 ظهر امروز همایش تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه صنایع دستی لرستان با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان عرصه گلیم، جاجیم و ماشته این استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه همایش با تاخیر به مناسبت روز ملی صنایع دستی و با هدف تجلیل از مفاخر این حوزه برگزار شد، افزود: لرستان در جوزه صنایع دستی دارای هنرمندانی است که سالیان دراز در اعتلای این هنر تلاش کرده‌اند.

سید امین قاسمی ایجاد خوشه صنایع دستی را گامی بزرگ در عرصه هنر گلیم، ماشته و جاجیم بافی لرستان عنوان کرد و حمایت بیش از پیش آن را از سوی بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی خواستار شد.

وی تصریح کرد: ۳۰ نفر از فعالان عرصه تولید صنایع دستی امروز مورد تجلیل قرار گرفتند که ۱۵ نفر آنان در زمره مفاخر و پیشکسوتان و ۱۵ تن دیگر از تولیدگنندگان این حوزه به شمار می‌روند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان جامعه فعالین صنایع دستی استان را ۶ هزار نفر خواند و افزود: در حوزه خوشه بافت گلیم، جاجیم و ماشته استان نیز ۶۰۰ عضو فعال وجود دارد.

قاسمی از در دست تهیه بودن اطلس صنایع دستی خبر داد و گفت: اطلس صنایع دستی لرستان به زودی تهیه خواهد شد.

انتهای پیام/ب

۶ هزار عضو فعال صنایع دستی در لرستان وجود دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.