سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۲۶ درصدی متقاضیان نقل وانتقال در آموزش و پرورش خراسان رضوی

معاون نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی استان گفت: ساماندهی به مدیریت نقل و انتقالات و مدیریت جذب بومی نیروی انسانی باعث شده است تعداد متقاضیان انتقال نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته باشد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدکفشکنان معاون نیروی انسانی و پژوهش و برنامه ریزی اموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: در شرایط فعلی حدود 13 هزار و 800 نفر کمبود نیرو در سطح استان داریم که حدود هزار نفر از این کمبود با استفاده از معلمان پذیرش شده دانشگاه فرهنگیان پوشش داده می‌شود. وبا احتساب تمام این وروردی و خروجی‌ها باکمبود حدود 300 هزار ساعت معلم در هفته مواجه هستیم.

وی افزود: این کمبود و ریزش نیرو تنها مربوط به استان خراسان رضوی نمی‌شود بلکه تمام کشور با این چالش رو به رو هستند لذا ما نمی‌توانیم برای حل این مشکل منطقه‌ای عمل کنیم و تابع یکسری قوانین و مقررات در حوزه سیاست گذاری سرمایه‌های انسانی وزارت آموزش و پرورش هستیم.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش چالش کمبود سرمایه‌های انسانی به وجود آمده است که شاید به نظر برسد چالشی درون سازمانی باشد، اما ما متعقدیم این چالش آثار اجتماعی دارد و مانند بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در جامعه به وجود بیاید باید با حضور مردم و سایر دستگاه‌ها آن را برطرف کرد.
 
وی افزود: براساس اطلاعاتی که داریم بیشترین حجم تقاضا برای نقل و انتقالات در مقطع تحصیلی ابتدایی است که در آن حدود هزار و 600 نفر درخواست خروج از قطب را داشتند که از این تعداد 9 درصد درخواست انتقال موقت و 91 درصد درخواست انتقال دائم ارائه کرده اند، ضمن این که میانگین سنوات خدمت متقاضیان نقل و انتقالات نیز 16 سال می‌باشد.

معاون نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: افراد واجد شرایط برای تغییر سمت که استاندارد‌های لازم را در وجه‌های مختلف تخصصی، اخلاقی، دینی، اجتماعی، سلامت و ... داشته باشند بررسی شده اند، مجموع این بخش از کارکنان حدود 200 نفر در استان خراسان رضوی است که درصورت موافقت امور اداری این تغییر سمت انجام خواهد شد.

فرآیند نقل و انتقال معلمان از هفتم خرداد 97 آغاز شده و انشاالله تا چند روز دیگر نتایج نهایی آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام//ن.ط

کاهش نقل وانتقلات و کمبود نیروهای انسانی 

 
 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فاطمه
۱۵:۵۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
چرا من را به نیشابور نیاوردن خیلی از امتیاز من کم کرد من 450 امتیاز بودم و الان کرد 395 یعنی چی لطفا پیکیری کنید من دوبچه دوقلو دارم که 4 ساله شون مادرم که باش درد میکند و نمی تواند بیان بچه های من را نگه دارد و کسی دیگر هم نگه نمیدار مثل خاله عمو