سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران دومین تولیدکننده کلزا در کشور

مازندران با تولید ۳۲ هزارتن کلزا رتبه دوم برتر در کشور دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، عزیزالله شهیدی فررئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران سالجاری با تولید ۳۲ هزار تن کلزا  رتبه دوم نقش مهمی در تولید و تامین روغن سالم کشور دارد.

وی افزود:در حال حاضر در این زمینه در شرایط خوبی از لحاظ کشت کلزا و برداشت قراردارد بطوریکه در سال قبل در ۱۸ هزار هکتار دانه روغنی برداشت  شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ضمن حمایت از فعالان این بخش، تولید را از لحاظ کمی وکیفی ارتقاء بخشیم تا بتواند فرصت لازم و راهکار‌های برای تولید بیشتر کلزا در سطح کشور فراهم کند.

شهیدی فر با بیان اینکه استان در تولید مرکبات، کیوی، گل و گیاهان زینتی و گیاهان دارویی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد افزود: در بخش غلات و در تولید برنج به عنوان محصول استراتژیک، پیش بینی می‌شود، با توجه کم آبی، ۵ تا ۶ درصد افزایش تولید را امسال  افزایش می یابد.

وی با اشاره به کشت ۱۵ هزار هکتار انواع محصولات سیاه ریشه هلو و شلیل در استان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳۰۰ هزار تن محصول از این باغات برداشت شود.

شهیدی فر افزود: در زمینه برنامه ریزی برای افزایش تولید دانه‌های روغنی و کلزا بسیار مهم است و که بایستی برنامه‌های در دستور کارمی گیرد.

انتهای پیام /ر

حمایت از فعالان بخش کلزا در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.