پیش بینی می شود امسال کلزاکاران گلوگاهی بیش از 1500 تن کلزا برداشت کنند.

پیش بینی برداشت هزار و 500 تنی کلزا در گلوگاهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پور فلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه در حاشیه بازدید از تنها مرکز خرید تضمینی کلزا گفت: قیمت هر کیلو کلزا دو هزار و 783 تومان با ده درصد ناخالصی و رطوبت ده درصدی است که بصورت تضمینی از کلزا کاران خریداری می شود.

وی با اشاره به اینکه کلزا مهمترین و بهترین محصول کشت جایگزین با تناوب کشت گندم در شهرستان گلوگاه است افزود: کشت این محصول موجب جلوگیری و پیشگیری از آفت فروزایرون و پاه خورا گندم در فرآیند زمانی تناوب کشت سه سال خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه مهمترین علت استقبال کشاورزان این شهرستان برای کشت این محصول را آموزش کارشناسان مروج در سطح شهر و روستا، پهنه بندی و نیز بیمه رایگان آن برشمرد.

پور فلاح افزود: پرداخت تسهیلات 2 میلیون تومانی به کلزا کاران، توزیع دستگاه کارنده از محل اعتبارات بلاعوض جهاد کشاورزی، توزیع ارقام با کیفیت بذر کلزا، استفاده از یارانه برای خرید دستگاه کارنده و توزیع به موقع نهاده های کشاورزی به کشت کاران کلزا از دیگر علل افزایش سطح زیر کشت این محصول به 1200 هکتار در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه پارسال سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان 200 هکتار بوده است و امسال این میزان به 1200 هکتار افزایش یافت گفت: به دلیل سرما و خسارت ناشی از حضور پرندگان مهاجر مانند چکاوک و زنگوله بال به 815 هکتار رسید.

پور فلاح به کشاورزان گلوگاهی توصیه کرد: برای کشت بهاره سویا، آفتابگردان و برنج و همچنین در پائیز گندم، جو، شبدر و یونجه کشت کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.