سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از ۱۵ سال تعطیلی؛

بازار کشور، مقصد نخستین تولید کارخانه قند شوش

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره کارخانه قند شمال خوزستان از ارسال نخستین تولید کارخانه قند شوش پس از ۱۵ سال تعطیلی به بازار مصرف کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجتبی زرندی، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره کارخانه قند شمال خوزستان با بیان اینکه این کارخانه به مدت 15 سال تعطیل بود، بیان داشت: نخستین تولید کارخانه قند شوش به میزان 16 هزار تن شکر در این کارخانه  تولید و وارد بازار مصرف کشور شد.

وی تصریح کرد: این میزان شکر تولیدی از 180 هزار تن چغندر قند تحویلی کشاورزان منطقه به این کارخانه با احتساب 10 درصد افت محصول تولید شده است.

زرندی اظهار داشت: این کارخانه در گام نخست برای خرید 200 هزار تن محصول چغندرقند از کشاورزان و تبدیل به شکر آماده شد.

این مقام مسئول ظرفیت فعلی کارخانه قند شمال خوزستان را روزانه 5 هزار تن چغندرقند عنوان و اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده همزمان با آغاز برداشت محصول چغندرقند در شمال خوزستان از اوایل اردیبهشت ماه، چرخ تولید شکر در این کارخانه مجددا به چرخش در آمد.

مدیرعامل کارخانه قند شمال خوزستان افزود: این کارخانه برای خرید 350 هزار تن محصول چغندرقند کشت بهاره شمال خوزستان در ماه های مهر، آبان و آذر آمادگی دارد.

وی با قدردانی از پیگیری و تلاش دولت تدبیر و امید برای راه اندازی این کارخانه پس از 15 سال تعطیلی و توقف تولید اذعان کرد: برای بازسازی این کارخانه 550 میلیارد ریال هزینه شد که 250 میلیارد ریال از این اعتبار تعهد خرید تجهیزات و پیمانکاری بوده که تسویه شده است.

مجتبی زرندی با اشاره به تغییر سوخت کارخانه قند شوش از مازوت به گاز اظهار کرد: به منظور بهینه سازی مصرف سوخت و استفاده از سوخت با آلودگی کمتر تمام مشعل ها و تجهیزات سوخت کارخانه قند تعویض و بهینه سازی شد.

انتهای پیام/گ

تولید بیش از 10 هزار تن قند در کارخانه قند شمال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.