سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده فلسطین در سازمان ملل: نیکی هیلی از اسرائیلی‌ها هم اسرائیلی‌تر است

«ریاض منصور» از رویکرد آمریکا در قبال برنامه صلح فلسطین و اظهارات نماینده این کشور در سازمان ملل انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت: برنامه صلح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی که مدت‌ها منتظرش بودیم در همین ابتدای کار شکست خورده است.

ریاض منصور به خبرنگاران گفت وقتی که ترامپ در ۶ دسامبر بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت آمریکا صلاحیتش را به عنوان کشوری که بر فرآیند سیاسی صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی نظارت می‌کند از دست داد.

منصور گفت آمریکا از مشارکت فلسطین در برنامه صلحش استقبال می‌کند، اما ما قرار نیست در این برنامه شرکت کنیم.

منصور در سازمان ملل گفت ما خواستار شرکت کشور‌های مختلف در مذاکرات صلح برای پایان دادن به درگیری‌ها هستیم. بدین ترتیب آمریکایی‌ها تنها ناظر این فرآیند نخواهند بود.  فسطینی‌ها می‌خواهند شرق بیت المقدس پایتخت کشورشان باشد و از نظر آن‌ها وضعیت بیت المقدس آخرین چیزی است که باید درباره آن تصمیم گیری شود.

منصور همچنین دولت ترامپ را به حمایت از رژیم صهیونیستی متهم کرد و گفت: «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل «از اسرائیلی‌ها هم اسرائیلی‌تر شده است». منصور همچنین از کاهش بودجه آمریکا برای کمک به فلسطینی‌ها انتقاد کرد. هیلی به کاهش بودجه اشاره‌ای نکرد، اما کشور‌های عرب و اسلامی را متهم کرد و گفت: حمایت این کشور‌ها از فلسطین در حد حرف است و آن‌ها پولی برای فلسطینی‌ها نمی‌پردازند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.