سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی؛

استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگ رضوی در شکوفایی امت اسلامی

استاندار خراسان رضوی بر استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگ رضوی در شکوفایی امت اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی دیشب در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)افزود: این ایام مبارک همزمان با چهلمین سالگرد پیروزیانقلاب اسلامی و تحولات منطقه است لذا فرصتی است که در سایه سار امام رضا(ع) و با تمسک به سیره و منش این امام همام با هر تفکر و سلیقه و مذهب و قومیتی اتحاد و انسجام خود را حفظ کنیم.

وی افزود: برای برقراری وحدت میان اقشار مختلف جوامع اسلامی باید از ظرفیت‌های نظام و امت اسلامی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و گفتگوی ادیان و مذاهب بهره برد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروز جهان اسلام گرفتار تعصبات جاهلانه و افراطی‌گری‌ شده است، خاطرنشان کرد: استکبار و استثمار به دنبال تامین منافع مادی خود است و لذا برای نجات بشریت باید به فطرت پاک الهی و کلام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سیره آنان تسمک بجوییم و عقل سلیم خود را به کار ببریم.

رشیدیان رشد و تعالی امت اسلامی در همه زمان‌ها را استفاده از ظرفیت وجودی ائمه اطهار(ع) و بارگاه منور رضوی برشمرد و گفت: متاسفانه تاکنون آنطور که باید از ظرفیت بارگاه منور رضوی بهره‌برداری نشده است؛ درست است که اقبال عامه برای زیارت امام رضا(ع) روزبه‌روز گسترش می‌یابد، اما ما باید از ظرفیت بالای فرهنگ رضوی برای شکل‌گیری و شکوفایی امت اسلامی استفاده کنیم.

وی افزود: این جشنواره به منظور پاسداشت تلاشگران در عرصه علم و فرهنگ و هنر در راستای توسعه فرهنگ رضوی برگزار شده است و باید این نخبگان رضوی همیشه در مسیر رشد، تعالی، توسعه و ترویج فرهنگ رضوی مورد حمایت مسئولان واقع شوند.
 
انتهای پیام//ا.س
 

پایان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.