سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمن سازی ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه حاشیه جاده در خراسان شمالی

معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: حدود هفت هزار و ۵۰۰ باب آموزشگاه روستایی برای عبور و مرور دانش آموزان از عرض جاده‌های استان ایمن سازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  مهدی مخبر معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان این که برنامه ایمن سازی مدارس روستایی حاشیه جاده از سال ۷۹ در سطح کشور آغاز شده است و سالیانه هزار مدرسه تحت پوشش برنامه‌ها قرار می‌گیرند ، افزود: حدود هفت هزار و ۵۰۰ باب آموزشگاه روستایی در حاشیه جاده‌های استان باید ایمن سازی شود.
وی گفت: ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها نیمی از اعتبارات ایمنی ترافیک و حمل و نقل را به خود اختصاص داده است و سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در این زمینه اختصاص می‌یابد.
مخبر با بیان اینکه مدارس حاشیه جاده‌ها به صورت فیزیکی و آموزشی ایمن سازی می‌شوند ، اظهار کرد: ایمن سازی فیزیکی شامل اقدامات همچون آرام سازی ترافیک و ایمن کردن عبور و مرور دانش آموزان است و ایمن سازی آموزشی نیز با ارائه آموزش‌های لازم اجرا می‌شود.
وی کمبود اعتبار را از دغدغه‌ها در این زمینه عنوان کرد و گفت: سالانه در هر استان بطور متوسط حدود ۳۰ مدرسه تحت پوشش این برنامه‌ها قرار می‌گیرد.
وی افزود: با اقدامات انجام شده شمار تلفات دانش آموزان عبوری از جاده و تصادفات بشدت کاهش یافته و در برخی استان‌ها به صفر رسیده است.
مخبر درباره همکاری آموزش و پرورش در اجرای ایمن سازی مدارس گفت: در ارائه آموزش‌ها توفیق مورد نظر بطور کامل حاصل نشده است و برای توسعه و گسترش برنامه ها، نیاز به همکاری بیشتر آموزش و پرورش است.
انتهای پیام / ب. / ایرنا


ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.