سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حریم شهر تهران به خوبی حفاظت شده است

نماینده معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: در سال‌های اخیر و با تلاش مجدانه شهرداری حریم شهر تهران به خوبی حفظ شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خانلری نماینده معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در جلسه شورای استان تهران با رد اظهارنظرهای موجود در خصوص تجاوز به حریم شهر تهران اظهار کرد: 1200 هکتار از حریم شهر تهران با شهرستان‌های مجاور دارای اختلاط و تداخل مرزی است.

وی گفت: حریم پایتخت در جلسه‌ای که در تاریخ هفدهم خرداد سال 95 شورای عالی شهرسازی و معماری برگزار شد، تعیین و تصویب شد و متاسفانه عوامل اجرایی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها این قانون را مطالعه نکرده‌اند و شهرداری‌ها هم به خوبی از حریم‌های تعیین شده محافظت می‌کنند.

خانلری با تاکید بر مشخص بودن دقیق تقسیمات کشوری گفت: بر اساس قانون هیچ بخشی حق تجاوز به حوزه تقسیمات کشوری را ندارد و مقرر شده است برای خلا‌های مدیریتی در این زمینه فکری شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت مدیریت یکپارچه تقسیمات کشوری به عهده وزیرکشور است،گفت: 6هزار کیلومتر مربع از حریم شهر تهران بررسی شده است و تفاهم نامه‌های لازم در این زمینه امضا شده است و به زودی راهبردهای اساسی در این زمینه ابلاغ خواهد شد.

خانلری گفت:در قانون تصریح شده است که ۸۰ درصد درآمد مناطق حریم باید در همان محدوده هزینه شود.

وی تاکید کرد: نگاه به مناطق حریم به هیچ وجه نگاه درآمدزایی نیست و اولویت راهبردی شهرداری در خصوص حرایم شهر تهران حفظ و صیانت از این مناطق است ‌.

خانلری با اشاره به تداخل مرزی محدوده شهر تهران با شهرستان با شهرستان قدس گفت: بر اساس مقررات همه درآمدهای حریم مشترک با نظر فرماندار شهر قدس هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.