سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فیلمسازان مجبورند فیلم پرفروش و سطحی بسازند/ دیگر مهم نیست فیلم ماندگار بسازیم!

پیمان جعفری تهیه‌کننده سینما گفت: با وضعیت بد کنونی سینمای ایران، باید به سمت ساخت فیلم‌های درآمدزا و پر فروش رفت.

پیمان جعفری تهیه کننده سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره علت گرایش فیلمسازانی با کارنامه خوب به سمت درآمدزایی و دوری از تولید آثار قابل تامل گفت: جواب این سوال بسیار ساده و راحت است؛ نیاز مالی باعث چنین اتفاقی می‌شود، زمانی که بازنشستگی درستی وجود ندارد باید چه کرد؟! آیا با آن مبلغی که خانه سینما می دهد، می توان گذران زندگی کرد؟ برای کسی که در سینما بیکار می شود و کاری جز فیلمسازی نداشته، چه اتفاقی رقم می خورد؟ متاسفانه همین مبلغ کم را هم با هزار دردسر و التماس باید به دست آورد.

این  تهیه کننده سینما ادامه داد: ما باید بدانیم و قطعا می دانیم کارگردانی که هرسال بتواند فعال باشد و از فعالیتش کسب درآمد کند، بسیار محدود است. در مجموع اکثر کارگردان های ما ده سال فیلم می سازند؛ با این حساب زندگی آنها چطور باید تامین شود؟!

این تهیه کننده بیان کرد: همه فکر می کنند در سینما درآمدهای هنگفتی وجود دارد، در صورتی که اصلاً اینطور نیست. حتی پس از یک مدت می بینیم آن هایی که دستمزد بالا می گیرند، هم با مشکل روبرو می شوند. بسیاری از فیلمسازان و فعالان سینما اجاره نشین هستند و بسیاری هم با مشکلات بسیار فوت کردند.

جعفری گفت: فیلمسازان ما مجبور می شوند برای گذران زندگی، دست به ساخت آثار پرفروش بزنند که البته ساخت و اکران چنین آثاری بسیار دشوار و برای خیلی ها نشدنی است. جالب اینجاست آنهایی که مقداری پول به دست می آورند، صرف بدهی های سال های بیکاری خود می‌کنند!

وی تصریح کرد: بحث جذاب بعدی به بخش دارایی مربوط می شود، متاسفانه مسئولان امر در این زمینه با وجود آگاهی کامل از زندگی سینماگران باز هم برای اهداف خودشان عمل می کنند! فایده ای هم ندارد فیلم های سینمایی با مفهوم و قابل تامل ساخته شود؛ چون در هر صورت عاقبتش ضرر است. پس با این وضعیت بد باید به سمت ساخت فیلم های درآمد زا رفت و معنی ندارد که به فکر دیگر مقوله هایی مانند ماندگاری و تاریخ در موردمان چه خواهد گفت باشیم؛ چرا که در حال حاضر جریان مهم، گذران زندگی و روزمرگی است.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.