سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشفتگی در بازار نفت/ ثبات بهای طلا

به دنبال افزایش نگرانی‌ها از کاهش سطح تولید نفت و احتمال کم شدن تقاضا در پی تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، بازار طلای سیاه دچار آشفتگی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال افزایش نگرانی ها از کاهش سطح تولید نفت و احتمال کاهش تقاضا در پی تشدید تنشهای تجاری میان آمریکا و چین، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) دچار آشفتگی شد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 15 سنت افزایش به 73 دلار و 22 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم بدون تغییر 68 دلار و 26 سنت در هر بشکه معامله شد.

وزرای دارایی کشورهای عضو گروه 20 پس از پایان نشست خود در بوینس آیرس خواهان برگزاری مذاکرات بیشتری در آینده برای کاهش تنش های ژئوپولتیک و تجاری در جهان شدند. نشست گروه 20 در حالی برگزار شد که تنشهای تجاری میان آمریکا و چین تشدید شده است و کارشناسان نگران وقوع یک جنگ تجاری میان این دو کشور هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه تهدید کرد تعرفه های وارداتی بر 500 میلیارد دلار از کالاهای چینی اعمال خواهد کرد. علاوه بر بیم وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و چین، کاهش سطح تولید نفت نیز بر بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است. شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز اعلام کرد: شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به 20 ژوئیه 5 سکو از تعداد سکوهای حفاری خود کاسته اند و تعداد کل آنها را به 858 سکو رسانده اند.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا به پایین ترین سطح در دو هفته اخیر پس از انتقاد دونالد ترامپ از بانک مرکزی، بهای طلا امروز با ثبات همراه بود. هر اونس طلا بدون تغییر بها، 1231 دلار مبادله شد. ارزش دلار آمریکا هم در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.1 درصد کاهش همراه بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.