سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استان بوشهر پس از بوجاری و ضدعفونی برای تحویل به کشاورزان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو عمرانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های بالایی در زمینه تولید غلات و به‌ویژه گندم دارد و هر ساله بخش زیادی از اراضی استان زیر کشت گندم می‌رود.

وی بیان کرد: امسال به دنبال خشکسالی‌ها و کاهش چشمگیر میزان بارندگی در پائیز و زمستان شاهد وارد شدن خسارت‌های بسیار زیادی به کشاورزان و از بین‌رفتن کشت دیم گندم در نقاط مختلف استان بودیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر از تامین بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استان برای سال ۹۷-۹۸ خبر داد و اضافه کرد: کشت بذر گندم در سه هزار و ۲۱۸ هکتار از اراضی استان انجام شد.

وی با اشاره به کاشت و داشت مزارع تولید بذر با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۱۲۳ تن بذر گندم در مزارع یاد شده تولید شد.

عمرانی ادامه داد: از این میزان بذر تولیدی ۱۲۷ تن طبقه پرورشی ۳، هزار و ۶۴۳ تن طبقه مادری و ۹ هزار و ۳۵۲ تن بذر طبقه گواهی شده بوده است.

وی افزود: بذرهای تولید شده مهرماه پس از بوجاری و ضدعفونی بر اساس سطوح زیر کشت و سهمیه‌های تعیین شده شهرستان‌ها، در اختیار عوامل توزیع استان برای تحویل به کشاورزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استان بوشهر تامین شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.