سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خوانندگان دینشان را به امام رضا (ع) ادا کرده‌اند/ از کودکی با انس به امام هشتم بزرگ شده‌ایم

خواننده ارزشی کشورمان معتقد است که موزیسین‌ها و خوانندگان کشور آثار فراوانی را برای امام رضا (ع) تولید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مناسبت های مذهبی هیچگاه مخصوص گروهی خاص نبوده و هنرمندان هم بارها ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان داده‌اند. محسن توسلی خواننده جوان و ارزشی کشورمان هم یکی از کسانی است که قطعاتی را در ستایش اهل بیت (ع) خوانده است.

پارسال به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)، توسلی قطعه ای با نام «باب الجواد (ع)» را تولید کرد که این قطعه تیتراژ برنامه تلویزیونی «با همستان» در شبکه جام جم ویژه دهه کرامت بود.

به بهانه سالگرد تولید این اثر، با محسن توسلی گفتگو کردیم.

این خواننده پاپ در خصوص قطعه «باب الجواد (ع)» گفت: خیلی ها از دهه های گذشته تا چند سال اخیر با قطار به مشهد سفر می کردند. سفر با قطار شکلی خاطره انگیز برای همه ما دارد و به این بهانه نماهنگ «باب الجواد (ع)» را با صدای سوت و حرکت قطار آغاز کردیم. پس از این که مسافر با ساکش از قطار پیاده شد، کم کم شروع به درد دل با امام رضا (ع) می کند و با این درد دل ها که زبانش شعر است، مضمون آهنگ شکل می گیرد.

وی افزود: این قطعه کاملاً دلی ساخته شده است. سعی کردیم حال و هوای یک زائر عاشق را نشان دهیم و مخاطب را در حسی که شاید بارها تجربه کرده است، قرار دهیم. شعر قطعه «باب الجواد (ع)» بر عهده حسین صیامی و تنظیم آن با امید رهبران بوده است.

توسلی در خصوص حس خودش به امام رضا (ع) اظهار کرد: همه ما ایرانیان تعصب فراوانی نسبت به امام هشتم (ع) داریم و ضامن آهو را برای خودمان می دانیم. از بچگی پدر و مادرها ما را با عظمت ایشان آشنا کردند و ما هم با انس با امام رضا (ع) بزرگ شده ایم. بنابراین ابراز ارادت به آستان مقدس امام رضا (ع) به ویژه در ایام ولادت و شهادت حضرت (ع)، کاری عاشقانه و دلی است. من سه یا چهار قطعه در حوزه آیینی خواندم و همه آن ها بر همین اساس بوده است.

این خواننده ارزشی در خصوص تولیدات موسیقایی کشور برای امام رضا (ع) بیان کرد: خداراشکر، شاهد این هستیم که اکثر خوانندگان و موزیسین ها ارادت خود را با شکل و شمایل مختلف به اهل بیت (ع) و به ویژه امام رضا (ع) ابراز کرده اند. حتی کسانی که چندان فعالیت مذهبی ندارند، اندک ارادتشان را بیان کرده اند. در این بخش خوشبختانه تولیدات فراوانی انجام شده است.

توسلی در پایان به کمبودهای موجود در تولید موسیقی برای امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: حس می کنم برای سرودن اشعاری در وصف امام رضا (ع) باید از شاعرانی مذهبی و هیئتی استفاده شود؛ چرا که شاعر هیئتی از کودکی با این فضاها آشناست و خیلی خوب می تواند متناسب با نیازهای معنوی جامعه و تجربه ای که دارد، شعری آیینی بسراید. بارها شده شاعرانی قوی که اشعار غیرمذهبی می گویند و کارشان هم ممتاز است، در حوزه آیینی شعر گفته اند؛ اما به دلیل مأنوس نبودن با فضای هیئت و مجالس اهل بیت (ع) تولیدات خوبی نداشتند.

انتهای پیام/

کار مذهبی باید دلی باشد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.