سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نطق میان دستور مطرح شد؛

عارف: از طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان حمایت می‌کنیم

رییس کمیسیون آموزش مجلس گفت: از طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۴۰ سال به عنوان خدمت‌گزار مردم و امروز به عنوان وکیل مردم دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم را شنیده‌ام و در حد توان برای تحقق آنها تلاش کرده ام.

وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به وضعیت موجود، نقد جدی دارند و بنده هم مانند مردم وضعیت موجود را شایسته ایران نمی‌دانم، اما همچنان امیدوار هستم، گفت: طبق اصل سوم قانون اساسی کشور دولت موظف  است همه امکانات خود را به کار گیرد تا نسبت به رفع تبعیض‌های ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه و اقتصاد عادلانه برای ایجاد رفاه مردم و رفع فقر و برطرف ساختن محرومیت در زمینه‌های مختلف و ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای  عموم در مقابل قانون اقدام کند.

بیشتر بخوانید: تحرک جدی‌تری در بخش اقتصادی دولت نیاز است

عارف گفت: متاسفانه امروز از تحقق کامل این اصل فاصله داریم و این فاصله با آرمان‌های انقلاب در کنار دغدغه‌های مردم باعث شده تا برخی از مطالبات در اولویت قرار گیرند و متعهد شویم که این اولویت‌ها را مجدانه پیگیری کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در شرایط امروز باید به تقویت و توسعه گفت‌وگوی ملی توجه داشته باشیم؛ در این روزها که استکبار جهانی علیه ما بسیج شده است و پروژه انزوای اقتصادی ملی ایران را دنبال می‌کند بیش از هر زمانی باید خودزنی‌ها و خود تحریم‌های داخلی را کنار بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه کشورداری سلیقه‌ای مانع پیشرفت شده است، افزود: تنگ‌نظری‌های حزبی، جریانی و قومی و قبیله‌ای دلها را از هم دور کرده است و امروز باید کدورت‌ها را کنار بگذاریم و آغوش خود را باز کنیم و همه باید دست به دست هم دهیم.

عارف با بیان اینکه گفت‌وگو و تعامل باید جایگزین دعواها و سروصداهای بی‌حاصل شود، تصریح کرد: باید تفاوت‌ها و اختلاف سلایق را بپذیریم و در جهت رشد و پیشرفت کشور از آنها استفاده کنیم اما هرچند با هم تفاوت‌هایی نیز داشته باشیم، اما فصل مشترک همه ما پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی است که این امر کافی است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند، گفت: هنرمندان، نخبگان، سرمایه‌داران و دانشمندان ایرانی هرکجا باشند پاره تن ما هستند و درهای کشور را باید برای بازگشت آنها باز کنیم؛ چه بسیار هنرمندان و کارآفرینانی را از دست می‌دهیم و پس از مرگ‌شان از آنها تجلیل می‌کنیم. 

رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه باید اجازه دهیم تمام دوستداران عزت و سربلندی ایران به امتی واحد برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی تبدیل شوند و تلاش کنند، افزود: این‌که هر خانواده ایرانی بخواهند سرپناه مطمئن و شغلی آبرومند داشته باشد مطالبه به حقی است از این رو باید تلاش کنیم تا با اجرای بسته‌های حمایتی هدفمند زندگی مناسبی را برای همه فراهم کنیم و این مسئله با سوق دادن منابع به سمت خانواده‌های آسیب‌پذیر ممکن خواهد بود.

عارف با تاکید بر اینکه باید تمام برنامه‌های حمایتی خود را تجمیع، هدفمند و مشروط کنیم، تصریح کرد: وظیفه همه ما این است که از یک سو فرآیندهای تاسیس و اداره کسب و کار و تعامل با نهادهای دولتی و قضایی را تسهیل کنیم و از سوی دیگر امنیت سرمایه‌گذاران را تضمین کنیم.

وی ادامه داد: نتایج پژوهش‌های اجتماعی نشان می‌دهد که سطح نشاط اجتماعی به شدت سقوط کرده است. آیا این نتیجه برخوردها و تصمیمات غلط اجتماعی نیست؟ نشاط و شادی اجتماعی بزرگترین سرمایه یک کشور است و حق طبیعی مردم است. مطالبه تماشای خانوادگی مسابقات ورزشی را به یک بحران لاینحل تبدیل نکنیم و به مردم با فرهنگ خود اعتماد کنیم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: امروز با بحران‌های متعدد آبی و زیستی اعم از گرد و غبار، تنش‌های آبی، آلودگی‌های متعدد آب و خاک و هوا مواجه هستیم و برای حل آنها باید از تمام ظرفیت‌های آبی کشور و توجه به اصل دیپلماسی سازنده با کشورهای همسایه در حل مشکلات آبی و زیست محیطی قدم برداریم.

وی با بیان اینکه باید به امنیت کاری و حرفه‌ای برای همه کارشناسان و دلسوزان این بخش توجه داشته باشیم و از اتهامات امنیتی و اطلاعاتی بی‌مورد به خبرگان و دانشمندان پرهیز کنیم، افزود: باید به خواسته‌ها و اعتراضات آبی و زیست محیطی کشور توجه کارشناسی شود.

عارف با تاکید بر اینکه تجربه به من آموخت بهترین سرمایه توسعه جوانان عالم و بهترین سیاست سپردن امور به دست جوانان متخصص و با انگیزه است، تصریح کرد: نظام مدیریتی کشور پیر و فرسوده شده است و همه ما باید با افتخار پلی باشیم برای مدیریت جوانان و برای جوان شدن نظام خسته مدیریت اجرایی کشور.

وی با بیان اینکه از طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان حمایت می‌کنیم و امیدواریم با اجرای این طرح پوست اندازی مناسبی در مدیریت اجرایی کشور رخ دهد و هوای تازه به جان نظام مدیریتی کشور بدمد، ادامه داد: نظام ما دوران مهمی را پیش رو دارد و باید اقدامات مهمی را در دولت و قوه قضاییه پیش ببرد و برای این اقدام باید نظام اداری کشور به روز شود.

 رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان تاکید کرد: سازوکارهای شفافیت پاسخگویی و برنامه‌ریزی باعث می‌شود سه مساله فساد، ناکارآمدی و عدم انسجام حل و فصل شود.

 

انتهای پیام/

صحبت های عارف در صحن علنی مجلس 31 تیر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
معلمان بازنشسته که در مدارس دولتی مجددا دعوت به کارشدند نه مالیات می پردازند و نه حتی آماری از تعداد انها در دسترس هست .
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
آفرین ما هم همینو میخوایم
ناشناس
۰۴:۲۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
معلمان بازنشسته که در مدارس دولتی ‌و روستایی دعوت به کار شدند باید برکنار شوند و از فارغ التحصیلان بیکار استخدام شوند .
ناشناس
۱۴:۲۰ ۳۱ تير ۱۳۹۷
شهرداران بازنشسته و سفیران بازنشسته باید برکنار شوند و از جوانان بیکار استفاده شود