سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۲۷ درصدی آمار غریق در سواحل دریای مازندران

آمار غریق از آغاز اجرای طرح سالم سازی دریا در سواحل مازندران ۲۷ درصد کاهش یافت.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه طرح سالم سازی دریا در سال ۱۳۹۷ از ۲۵ خردادماه در طول ۴۸۷ کیلومتر از سواحل دریای مازندران به مرحله اجرا درآمد، گفت: در راستای طرح سالم سازی دریا جلسات و برنامه ریزی گسترده در حوزه‌های مختلف با همکاری استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های خدماتی و امدادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به شناسایی ۳۵۸ نقطه شنا ممنوع در سواحل دریا، افزود: طرح دریا در سال جاری در قالب ۲۸ طرح و ۴۳ چادر در سطح شهرستان‌ های ساحلی استان برپا و راه اندازی شده است.

فرمانده انتظامی مازندران همچنین از اجرای طرح تابستانه پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت عمومی در ۱۲۰ شهرک ساحلی و ۱۱۰ تفرجگاه استان خبر داد و گفت: از آغاز اجرای طرح اقدامات موثری در راستای برخورد با تخلفات، جرائم و ناهنجاری‌ های اجتماعی و اخلاقی در سطح سواحل دریا و تفرجگاه‌ ها صورت گرفته است.

سردار میرفیضی از توقیف بیش از ۲ هزار ۲۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و ۱۳۴ فروند قایق و جت اسکی متخلف در این مدت خبر داد.

وی با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی آمار غریق در سواحل دریای مازندران از آغاز اجرای طرح تاکنون خبر داد و افزود: عدم آشنایی به فنون شنا، عدم توجه به هشدار عوامل اجرایی طرح دریا و شنا در مناطق ممنوعه از جمله علل غرق شدگی در سواحل دریا بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران از امداد رسانی و نجات جان بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان و مسافران از غرق شدگی در دریا طی این مدت خبر داد و گفت: حضور موثر عوامل انتظامی، یگان ویژه، دریابانی، ناجیان غریق و گروه‌ های امداد و نجات در سواحل و توجه مردم به هشدار‌های پلیس، نقش بسزایی در کاهش آمار غریق در سواحل داشته است.

سردار میرفیضی از تشکیل ۱۲ کمیته با شرح وظایف و ماموریت‌ های مشخص در راستای اجرای طرح دریا خبر داد و افزود: پلیس علاوه بر مسئولیت کمیته امنیت در برخی از کمیته‌ ها نیز عضویت دارد که یکی از مهمترین این کمیته ها، کمیته فرهنگی است.

انتهای پیام/ م

آخرین آمار غرقی‌ ها در دریای مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.