سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه مشهد؛

باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقویت شود

امام جمعه مشهد گفت:اکنون بیش از سه میلیون کتاب در کتابخانه‌های خراسان رضوی و شهرستان‌های آن وجود دارد که این از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در دیدار با مدیر کل و جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود:در گذشته تنها کتابخانه آستان قدس رضوی در کشور دارای کتاب‌های بسیاری بود، اما اکنون بیش از سه میلیون کتاب در کتابخانه‌های خراسان رضوی و شهرستان‌های آن وجود دارد که این از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

وی گفت: امروزه کارگزاران کتابخانه افرادی باسواد انقلابی و فرهیخته هستند که باعث افتخار این نظام هستند و اوضاع کنونی با گذشته قابل مقایسه نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه هر نهاد فرهنگی که پویایی و توسعه خودرا از دست بدهد به سقوط پیش خواهد رفت و نابود می‌شود افزود:ما باید در عرصه‌های فرهنگی توسعه و پویایی داشته باشیم و اگر توسعه نباشد ما سقوط خواهیم کرد لذا این وضع باید هر سال مطلوبتر شود تا پیشرفت دیده شود.

آیت الله علم الهدی گفت: مشکل امروز ما در مسله کتاب و مطالعه این است که با رقیبی به اسم فضای مجازی و دنیای دیجیتالی مواجه شده و بسیار سرسخت و قوی است.

وی افزود: ما با مسائل نوآوری در عرصه علم و فرهنگ مخالف نیستیم، اما باید توجه کنیم آن چیزی که با فطرت انسانی در عرصه فکر انس دارد کتاب است نه ابزار دیجیتالی و مجازی.

امام جمعه مشهد گفت: امروزه در عرصه علم و دانش و تحقیق و مطالعات جریان دیجیتال به رقابت با کتاب آمده و در این رقابت تا حدودی پیروز شده است.

آیت الله علم الهدی افزود: انس استعداد فکری انسان با چشم و قلم است و با دستگاه‌های دیجیتالی نیست و اینجاست که ارزش کتاب نمود پیدا می کند.

وی تصریح کرد: بنده قبل از خطبه‌های نماز جمعه میانگین چهار ساعت مطالعه می کنم و اگر قرار بر این باشد با دستگاه دیجیتالی مطالعات خود را انجام دهم امکان پذیر نیست، زیرا باعث تحلیل رفتن فکر و جسم می‌شود.
 
امام جمعه مشهد گفت : فرهنگ موضوع پیچیده‌ای است نقش کتابخانه در فرهنگ نقش محوری است یعنی منبع فکری است و اطلاعات مهم گذشته را می‌تواند در زندگی امروز پیاده کند.

آیت الله علم الهدی افزود: نسل کنونی با استعداد‌هایی که دارد اگر بر اطلاعات و مواریث گذشته مسلط نباشد نمی‌تواند استعداد خود را بکار گیرد و در نوآوری موفق نخواهد بود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

 دیدارامام جمعه مشهد با مدیر کل و جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.