سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون منابع انسانی دادگستری کل لرستان خبر داد؛

قاضی مقتدر رکن اصلی تحقق عدالت در دستگاه قضایی است

معاون منابع انسانی دادگستری لرستان گفت: رکن اصلی برای تحقق عدالت در دستگاه قضایی علاوه بر قانون خوب؛ قاضی مستقل و مقتدر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رحیم عزیزی در نشست آشنایی قضات با آسیب‌ها و چالش‌های موجود در فرآیند دادرسی و پیشگیری از آن که در دادگستری کل استان لرستان برگزار شد؛ گفت: یکی از شرایط لازم برای ایجاد امنیت در جامعه وجود یک دستگاه قضایی مستقل و مقتدر است.

وی با اشاره به اینکه رکن اصلی برای عدالت در دستگاه قضایی علاوه بر قانون خوب، قاضی خوب، مستقل و مقتدر است، اظهار داشت: یکی از شرایط پیشگیری از آسیب‌های علیه شجاعت و استقلال قاضی، شناسایی چالش‌ها و آسیب‌های مرتبط با قاضی است که البته این چالش‌ها در قانون هم پیش بینی شده اند و هم مرجع رسیدگی به آن‌ها معین شده است.

عزیزی افزود: به منظور آشنایی قضات با چالش‌ها و آسیب‌های قضاوت جلسه‌ای آموزشی با حضور اکثریت قضات استان و تدریس ریاست دادگاه انتظامی قضات در حال برگزاری است.

معاون منابع انسانی دادگستری لرستان با اشاره به اینکه مراجع نظارتی راه‌های پیشگیری از ظهور چالش‌ها و آسیب‌ها را در دستگاه قضایی سد کرده اند، گفت: رعایت عدالت و تکریم ارباب رجوع، پایبندی به مقررات اداری و حفظ استقلال از اولویت‌های دستگاه قضایی در استان لرستان است.

انتهای پیام/د

قاضی مقتدر رکن اصلی تحقق عدالت در دستگاه قضایی است

برچسب ها: دادگستری ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.