سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه ارومیه؛

مردم از آهنگ های غیر مجاز که در محیط های عمومی پخش می شود به تنگ آمده اند

امام جمعه ارومیه خطاب به مسئولان گفت: مردم از آهنگ های غیر مجاز که در محیط های عمومی پخش می شود به تنگ آمده اند اگر نمی توانید جلوی آن را بگیرید استعفا دهید.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه  در خطبه  اول نماز جمعه این هفته ارومیه، ضمن اشاره به اوصاف عالم قیامت گفت: از ظاهر آیات و روایات اینطور به دست می آید که تا جایی که ما می دانیم در بین موجودات، اشرف موجودات انسان است و خداوند افضل تر از انسان در بین موجودات نیافریده است و خیلی از موجودات برای انسان آفریده و در تسخیر انسان قرار داده است.

وی در ادامه گفت: چون ارزش انسان در بین سایر موجودات بیشتر است لذا عملکرد انسان مهم و حساس است و به قدری ارزش انسان زیاد است و به قدری سرمایه گذاری بروی انسان حساس است که کوچکترین اعمال انسان هم قابل محاسبه است.

وی افزود: در روز قیامت از جمله صحنه هایی که اتفاق خواهد افتاد این است که از جانب خداوند ترازوهای مخصوصی وضع خواهد شد و اعمال انسان را خواهند سنجید و بر هیچ کس در روز قیامت ظلم نخواهد شد.

وی در ادامه  یاد آور شد: طبق صریح آیه قرآن، کسانی که اعمالشان وزن نداشته باشد کسانی هستند که جان هایشان را به زیان می دهند چرا که به آیات خداوند ظلم کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه خطبه اول بیان مسئله ای از مباحث خانواده گفت: از جمله مسائلی که باید در خانواده ها رعایت شود این است که اعضای خانواده باید یکدیگر را با الفاظ خوب صدا کنند.

وی در ادامه گفت: اینکه انسان یکدیگر را با الفاظ بد و توهین آمیز صدا کند، شرعاً حرام و معصیت است و باعث می شود کینه و نفرت در خانواده ایجاد شود.

وی افزود: طبق فرمایش پیامبر اسلام سه چیز دوستی بین مومنان را با صفا می کند اول اینکه وقتی برادر مومن خود را می بیند با قیافه بشاش ملاقات کند، دوم اینکه وقتی برادر مومنی نزد او آمد برای او جا بازکند و در نزد خود بنشاند و سوم اینکه با بهترین اسامی او را صدا کند.

حجه الاسلام قریشی یاد آور شد: در خانواده ها باید زن و مرد ببینند که طرف مقابل از کدام لفظ خوشش می آید با آن لفظ او را صدا بزند، استفاده از القاب خوب در خانواده باعث محبت و مودت بیشتر می شود.

امام جمعه ارومیه در خطبه دوم نماز جمعه ارومیه، ضمن اشاره به 21 تیرماه روز عفاف و حجاب گفت: رضاشاه پهلوی در سال 1313 در مسافرت خود به ترکیه و در ملاقات با آتاترک تحت تاثیر اصلاحات غرب گرایانه آتاترک قرار گرفت و بعد از بازگشت به ایران تصمیم گرفت وضعیت فرهنگی ایران را مانند ترکیه کند، تا نشان دهد که کشوری عقب افتاده نیست.

وی در ادامه گفت: از جمله مسائلی که تحت تاثیر آن قرار گرفته بود مسئله کشف حجاب بود و به صراحت اعلام کرد که از حجاب و زن های چادری بدش می آید و حجاب و چادر زن ها را از ترقی و پیشرفت بازداشته است و لذا در 17 دی 1314 دستور کشف حجاب را داد و به زور حجاب را از سر زن ها برداشت و به بی حیایی و بی عفتی رسمیت داد.

وی افزود: بهانه و دلایل رضاشاه برای کشف حجاب دقیقاً دلایل شیطان برای وسوسه انسان است، شیطان و اذناب شیطان همیشه با شعارهای زیبا و فریبنده جلو می آیند، بی حجابی و بی حیایی را تمدن و پیشرفت و به روز بودن و حجاب را امل بودن معرفی می کنند و نظر آن ها با این شعارهای عوام فریبانه این است که مقام انسان را در حد حیوانات پایین بیاورند.

وی یاد آور شد: شیطان می خواهد که انسان لباس به تن نداشته باشد اگر نشد لباس نیمه عریان داشته باشد و اگر نشد چسبان و بدن نما باشد، اما امام حسین (ع) لباس چسبان و بدن نما را لباس افراد خوار و ذلیل می داند.

حجاب محدودیت نیست مصونیت است واین کلام الهی ایست

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: اینکه می گویند حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است این واقعاً کلام الهی است و حضور زنان محجبه و موفق در عرصه های پزشکی، جراحی و استادی دانشگاه دقیقاً بیانگر این است که حجاب محدودیت نیست.

وی در ادامه افزود: حجاب برای زن ها شخصیت و ارزش است، انسان های بوالهوس برای اینکه بتوانند مفت و مجانی به ناموس مردم چشم چرانی کنند برای این بی عفتی فلسفه بافی می کنند و با سخنان به ظاهر خوب بتوانند به مطامع خود برسند.

وی در ادامه ضمن اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر گفت: این ایام را برای همه دختران تبریک عرض می کنم، بهترین روز را به عنوان روز دختر انتخاب کرده اند و دختران ما باید حضرت فاطمه معصومه را برای خود به عنوان الگو و سرمشق قرار دهند.

دکتر قریشی در ادامه خطبه دوم ضمن اشاره به معصیت و گناه اذیت و آزار دیگران گفت: یکی از بندهای حقوق شهروندی که در کشور ما تصویب و اعلام کرده اند این است که مردم باید آزادانه زندگی کنند و دیگران آزادی کسی را از او نگیرند.

وی در ادامه گفت: از جمله آزار و اذیت های مردم آلودگی های صوتی است، اگر کسی دوست دارد به موسیقی گوش دهد باید در فضای خصوصی خود این کار را انجام دهد، اما اینکه عرصه را بر مردم تنگ کند هم بر نیروی انتظامی و هم بر قوه قضاییه وظیفه است که جلوی این افراد را بگیرند.

مردم از آهنگ های غیر مجاز که در محیط های عمومی پخش می شود گلایه مند هستند

وی افزود: مردم مومن از آهنگ های غیرمجاز و غیرشرعی که در محیط استخرها پخش می کنند گلایه مند هستند، مگر محیط عمومی و داخل استخر رقاص خانه و محل برگزاری کنسرت است، مسئولین ورزشی باید جلوی این کارها را بگیرند، این مسئله از مسئولان ما قابل پذیرش نیست.

وی  یادآور شد: مجوزی که به این افراد داده می شود باید کاملاً معقول باشد، کسی که می خواهد برای معالجه به استخر برود حق و حقوق ندارد و وقتی که اعتراض می کنند مسئول مربوطه متوسل به اخراج از استخر می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مسئولین امر بدانند که مومنین از این وضعیت به تنگ آمده اند و باید جلوی این کارها گرفته شود و اگر نمی توانید جلوی آن را بگیرید استعفاء دهید.

وی در پایان تصریح کرد: این کارها نشانه بی ادبی است و کسانی که به دیگران اهمیت قائل نیستند برای خود نیز ارزش و اهمیتی قائل نیستند.

انتهای پیام/ح

خطبه های نماز جمعه ارومیه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.