معاون حقوقی وزارت راه و شهر سازی، با تاکید بر اشتباه تاریخی در مورد تشکیل رجا بر اساس اصل ۴۴، گفت: رویکرد تشکیل رجا، درآمدزایی و سودآوری نیست و باید هر چه زودتر این اشتباه اصلاح شود.
معاون حقوقی وزارت راه و شهر سازی یکی از مزیتهای حملونقل ریلی بار را نرخ ارزانتر آن نسبت به جاده دانست و افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد اشتغال حمل ونقل بار، به جاده اختصاص دارد و این درحالی است که وضعیت کشته شدگان سوانح جاده ای نگران کننده است.
وی با اشاره به ترافیک گسترده در برخی از جادههای کشور، گفت: این قضیه باید با نگاه ملی و از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد، اگر توجهاتمان را به حمل و نقل ریلی معطوف کنیم، مشاغل زیادی در راه آهن ایجاد میشود که میتوانیم با انتقال شاغلان بخش جاده ای به بخش ریلی عملا اشتغالزایی بیشتری داشته باشیم.
معاون حقوقی وزارت راه و شهر سازی در ادامه با بیان اینکه وجود ساز و کارهای مناسب در راه آهن به مزیتهای این شرکت میافزاید، در مورد دلایل تشکیل شرکت رجا و خصوصی سازی در راه آهن گفت: این شرکت از دل راه آهن تاسیس شد تا راه آهن بتواند به شکل شفاف، کمک ها و یارانههایش را به بخش مسافری خصوصی پرداخت کند.
وی با تاکید بر اشتباه تاریخی در مورد تشکیل رجا بر اساس اصل ۴۴، تصریح کرد: شرکت رجا بر اساس این اصل تشکیل نشده، بلکه هدف از تشکیل آن هماهنگی با راه آهن در خدمات عمومی و اجتماعی بود.
معاون حقوقی وزارت راه و شهر سازی با بیان اینکه خصوصی سازی در بخش حمل و نقل باری توجیه بسیاری دارد، تصریح کرد: رویکرد تشکیل رجا درآمد زایی و سودآوری نیست و هر چه زودتر این اشتباه اصلاح شود به نفع کشور و نظام است، چرا که دست راه آهن برای کمک به این شرکت را میبندد.
انتهای پیام/