سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه کره جنوبی: تحریم نفتی ایران، چالشی بزرگ برای سئول است

کانگ کیونگ وا، وزیر خارجه کره جنوبی، در اندیشکده «چاتم هاوس» انگلیس، درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت اکسپرس، کانگ کیونگ وا، وزیر خارجه کره جنوبی، اشاره کرد کشورش درخواست معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران را مطرح خواهد کرد و به تجارت با تهران ادامه خواهد داد.

وی اظهارات خود را در اندیشکده چاتم هاوس در لندن بیان کرد. او همچنین در این سخنرانی به ملاقات ماه گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سنگاپور نیز اشاره کرد.

تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که در دولت رئیس جمهور پیشین آمریکا حاصل شده بود، به این معنی است که تحریم‌های اقتصادی علیه تهران بار دیگر وضع خواهد شد.

در این میان، وزیر خارجه کره جنوبی که قرار است به زودی برای ملاقات با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود به نیویورک سفر کند، ابراز امیدواری کرد کشورش بتواند از این تحریم‌ها در امان بماند.

وی گفت: «نگرانی اصلی این است که پس از وضع تحریم‌ها، چه اتفاقی برای کسب و کارها رخ خواهد داد. من بسیار امیدوارم بتوانیم با تمام طرف‌ها و همچنین آمریکا به توافق برسیم.»

وزیر خارجه کره جنوبی افزود: «این چالش بسیار بزرگی خواهد بود. کره جنوبی نفت خام بسیاری از ایران خریداری می‌کند.»

کیونگ وا همچنین اعلام کرد کشورش خواستار دستیابی به معافیت‌هایی در معاملات با جمهوری اسلامی ایران است.

واشنگتن از دیگر کشورها درخواست کرده است واردات نفت از ایران را متوقف کنند. آمریکا همچنین از عربستان سعودی درخواست کرده است برای جلوگیری از بر هم خوردن تعادل در بازار جهانی نفت، تولیدات خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، نحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.