سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلمپ 4رستوران متخلف در تاق بستان کرمانشاه

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به بازدید تیم نظارتی این شهرستان از هشت رستوران تاق بستان، گفت: در این بازدیدها 4رستوران متخلف پلمپ شدند.

صیاد غلامی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ گفت : در جریان بازدیدهای دامپزشکی علاوه بر اکیپ دامپزشکی، تیم هایی از شبکه بهداشت، شهرداری، اماکن نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، محیط زیست و تعزیرات حکومتی حضور داشتند.
وی گفت : علاوه بر پلمپ این 4رستوران متخلف، بیش از 300کیلوگرم گوشت فاسد و ناسالم نیز کشف، ضبط و امحاء شد.
غلامی بر خودمراقبتی شهروندان تاکید کرد و گفت: مردم باید مراقب باشند و از مصرف گوشت و فرآورده های گوشتی غیرمجاز خودداری نمایند.
وی از شهروندان خواست در مراجعه به رستوران ها و مراکز عرضه غذا حتما به قیمت ها توجه داشته باشند و اگر قیمتی منطقی و براساس نرخ روز نبود باید به آن شک کنند.
وی مقابله با بیماری های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را از وظایف اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت بر بهداشت عمومی که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه مماشاتی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتار مشمول برخوردهای سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.
وی یادآوری کرد: گوشت هایی که خارج از شبکه بهداشتی و مجاز کشتارگاه عرضه می شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد اما تهدید جدی برای سلامت مردم ‌محسوب می شود زیرا دامپزشکی امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت ها را ندارد.
وی تصریح کرد: یکی از راه های ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خرید و مصرف گوشت کشتار غیر مجاز است‌.
غلامی گفت: مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

کشف بیش از 300کیلوگرم گوشت فاسد

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.