سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی؛

تولید ۸۲۰ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از تولید ۸۲۰ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  ایرانی فام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در جشن برداشت گندم در هشترود با بیان اینکه امسال ۸۲۰ هزار تن گندم در استان تولید می‌شود گفت: از این میزان ۵۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می‌شود.

وی افزود: امسال سطح زیر کشت گندم دیم در اراضی کشاورزی ۳۶۰ هزار هکتار و در اراضی آبی نیز ۷۵ هزار هکتار است و خرید گندم در ۱۰۰ مرکز استان صورت می‌گیرد.

وی گفت: تاکنون ۷۶ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۳.۵ برابر بیشتر است.

ایرانی فام افزود: هشت درصد بهای گندم خریداری شده از کشاورزان نیز به حساب آن‌ها واریز شده است.

امینیان فرماندار هشترود نیز در این آیین از کشاورزان خواست با اصلاح الگوی کشت و استفاده از علوم نوین کشاورزی و رعایت اصول فنی محصولات با کیفیت تری تولید کنند.

وی ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در این شهرستان را ضروری دانست و افزود: راه اندازی صنایع تبدیلی در بخش گندم و سیب در این شهرستان با هدف تولید و فرآوری محصولات کشاورزی می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه کمک کند و دولت از سرمایه گذاران در این بخش حمایت خواهد کرد.

وی به ظرفیت کشاورزی و دامداری هشترود اشاره کرد و گفت: اعتبارات خوبی برای اشتغال زایی روستایی در این بخش در شهرستان نظر گرفته شده است.

وی گفت: دولت بیش از ۱۷۰۰ میلیارد ریال برای خرید گندم از کشاورزان منطقه در نظر گرفته، اما متاسفانه بخش بزرگی از این اعتبار در خارج ازشهرستان سرمایه گذاری می‌شود.

وی حفاظت ازمنابع آبی را وظیفه همه دستگاه‌ها عنوان کرد و ازکشاورزان خواست الگوی مصرف آب را رعایت کنند.

وی همچنین از پرداخت به موقع مبلغ گندم‌های خریداری شده از کشاورزان از سوی دولت خبرداد و گفت: هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

در این آئین از کشاورزان شهرستان هشترود نمونه تجلیل و دعای شکرگزاری نیز خوانده شد.

در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می‌شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد. 

 

انتهای پیام/ش

تولید سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی درشهرستان هشترود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.