دو هزار و ۴۰۰ هکتار از باغات شهرستان شبستر به آلبالو اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در جشنواره برداشت آلبالو در بخش تسوج شهرستان شبستر گفت:مهم‌ترین شاخص برای انتخاب محصول آلبالو برای جشنواره، کم آب بر بودن آن است.

وی با اشاره به این‌که دو هزار و ۴۰۰ هکتار از باغات شهرستان شبستر به آلبالو اختصاص یافته است، گفت: ۵۰ درصد ظرفیت تولید این محصول در شهرستان شبستر و ۵۰ درصد آن نیز در شهر تسوج واقع شده است، انتظار می‌رود بیش از ۱۶ هزار تن آلبالو از باغات شهرستان برداشت شود.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی برای افزایش تولیدات در استان، با همکاری بانک‌های عامل و اداره کار، رفاه و تامین اجتماعی، وام اشتغال با بهره شش درصدی در اختیار باغداران و کشاورزان قرار می‌دهد.

فتحی با بیان این‌که وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار این پتانسیل ارزشمند ضروری است، گفت: ارزش افزوده در صنایع فرآوری نهفته است و باید بهره برداری لازم از این مهم انجام گیرد.

وی افزود: صنایع فرآوری کمک بزرگی برای بازاریابی بوده، فسادپذیری را کاهش داده و فرصت ماندگاری را ارتقاء می‌بخشد.

وی با بیان این‌که اصلاح باغات در شهر تسوج به ویژه در گردو به صورت مطلوب انجام شده است، گفت: امیدوارم در آلبالو هم اصلاح باغات انجام گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که در فروش محصولات باید دست دلالان را کوتاه کرد، افزود: تلاش کنیم افراد سودجو بر تولید محصولات کشاورزی حاکم نشوند.

وی بیان کرد: اگر تولید به صورت مستقیم به کارخانه‌ها و مراکز خرید فرستاده شود بر رغبت تولید کنندگان افزوده شده و بهره‌وری در بخش کشاورزی افزایش خواهد یافت.

فتحی در بخش پایانی سخنان خود گفت: خدا را شاکریم که بیش از ۱۳ میلیوتن گندم در سطح کشور و در استان ۸۰۰ هزار تن تولید داریم که از این میزان بیش از ۵۰۰ هزار تن خرید تضمینی خواهند شد. 

 

انتهای پیام/ش

برداشت  بیش از ۱۶ هزار تن آلبالو از باغات شهرستان شبستر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.